Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14559 inlägg 3710499 visningar 223 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

clasandre  
#231209 det är toppen att ha det så!! :) har hört att en kvinna i grannbyn har blocket över 70 kg i år....


men det vart 3 kg till idag :)

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

ned  
#231232 Kört ut 34 ton grus, bytt vindskivor och målat på en gavel på huset, fått sista kalven för i år
plockat 16 liter kanatreler och kapat och klyvt ca 15 kubik björkved nu är det kväller:)

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

jmatsson  
#231235 Fick hem 6 hjortron i dag, har runt 35 kilo nu. Blir sylt och kräm. :grin:
Plockat fram höpressen och pressat lite torr hö idag. Körde sönder röjsågen också men lyckades laga den efter lite svordomar. Lite kvälls jobb, laga golv i en självlastarvagn.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#231240 Vad tusan hur ni jobbar!

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

totte  
#231257
JensSkoog skrev:Vad tusan hur ni jobbar!


Ja fy tusan, man blir ju trött bara av att läsa tråden! #:-s :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Hema  
#231260 Jag skulle hämta en vägsladd, men efter 10m brast det justerbara staget till lyftarmen.. (verkar som om det var en gammal skada som lagats dåligt) :(

Dock var det tur o oturen att det hände så snabbt, för vägen hem bestod mestadels av asfalt. Hade inte varit kul. Visst man hade kunnat va envis o satt på hörselskydden, men då vägen gick igenom en liten by, hade det nog inte varit passande att där komma gnisslandes igenom. :)

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231324
totte skrev:
JensSkoog skrev:Vad tusan hur ni jobbar!


Ja fy tusan, man blir ju trött bara av att läsa tråden! #:-s :lol:


Ja det finns ju en del om har förmågan att bli trötta när andra jobbar. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

molnia  
#231343 återupptagit snickeriet i slaktutrymmet som finns med i tråden "renovering av ekonomibyggnader".
fick nästintill upp all gips i taket. dock blev det inga bilder så tråden är inte uppdaterad.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231365 Jag tvättade minsann av och bar in vinterhjulen. Sprayade även på lite transparent rostskydd på dem.

Bytte brombelägg samt olja+filter. Tyckte jag hade grymt mek-flow så jag gav mig på att byta coupéfläkt också, men där tog det stopp, den andra fläkten jag köpt passade inte :(

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

machonisti  
#231382
D Brown skrev:Jag tvättade minsann av och bar in vinterhjulen. Sprayade även på lite transparent rostskydd på dem.

Bytte brombelägg samt olja+filter. Tyckte jag hade grymt mek-flow så jag gav mig på att byta coupéfläkt också, men där tog det stopp, den andra fläkten jag köpt passade inte :(

Helt normalt, behövs vanligen inte mycket att bryta flytet! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

machonisti  
#231383
jmatsson skrev:Fick hem 6 hjortron i dag, har runt 35 kilo nu. Blir sylt och kräm. :grin:
Plockat fram höpressen och pressat lite torr hö idag. Körde sönder röjsågen också men lyckades laga den efter lite svordomar. Lite kvälls jobb, laga golv i en självlastarvagn.

Det måste ha vart ett himmelens rännande till skogs ifall du hämtar 6 hjortron per gång :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#231386 Legat tre timmar pa stranden i Gdansk och varit snell! Frun och mina tva tjeior gillar slikt. Kann inte tenka mig not mer tidsodande!!! Jag vill hem til lite rejelt arbete, men lever vel genom veckan.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

ulfgustav  
#231399 Hej
På återvändardag har min sambo sålt ett bra antal med rabarbermarmelad burkar, egen kokt med olika smaker
Fin försäljning blev det bäst gick marmelad med smak av ingefära och lakrits.
Lakritsmarmeladen tog faktiskt slut, verkar bli en riktig höjdare på kommande marknader

Kul med en sommarhobby som ger återbäring

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231413

Var igår och hämtade ett hekto prima hjortron.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#231416
Slurfi skrev:
Juli2013Hjortronplockning.jpg

Var igår och hämtade ett hekto prima hjortron.


Ett helt hekto! Korde en gong 400km ock gick flera mil och kom hem med seks hekto som jag delade med min kompis. Men, det var en fin tur.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).