Motorsåg och handhållet

Begagnat pris på Hva 372?

15 inlägg 7472 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Begagnat pris på Hva 372?

krippe lingon  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#230543 Någon som vet vart de ligger runt prismässigt på andrahandsmarknaden?
Givetvis är det beroende på skick, utrustning osv...
Men mellan tummen och pekfingret?

Tittat på blocket och funnit några enstaka ex. De har legat omkring 5-6000:-
En ligger ute på Tradera, är uppe i 6200:- nu...

Eller nån som rentav har en ståendes på hyllan och vill bli av med den till skäligt pris?

Mvh Christian



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Begagnat pris på Hva 372?

anersimyra  
#230550 Säljaren kommer att göra en god affär, han har svårt att bestämma sig om den är körd eller inte, både okörd och lite körd anges. Även om sågen är i stort okörd, är 6200 för mycket för en såg utan garanti. Dom höga buden beror nog på att sågen är svår att hitta begagnad, jag söker själv en 372:a, men utan resultat.

Avatar Fallback

Re: Begagnat pris på Hva 372?

80-90  
#230552 Jag har en 372 liggande som inte gått många timmar . Den kan jag tänka mej å sälja

Avatar Fallback

Re: Begagnat pris på Hva 372?

Robertberg  
#230558 Jag köpte min 371a med ett 18" och ett 20" för 3000 ink m. För tre år sedan.

Avatar Fallback

Re: Begagnat pris på Hva 372?

krippe lingon  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#230603 Sågen som låg ute på Tradera slutade på 6435:- om ni vill veta.

Tack för era svar!

   TS
Avatar Fallback

Re: Begagnat pris på Hva 372?

nissebrun  
#230869 En 372xp kan ni köpa i England för runt 5500:- ny med 18 tums svärd. Lägg till 200:- och få ett 24 tums.
Det måste väl vara mycket enklare än att harva runt på blocket och tradera och kolla efter begagnade sågar?

Användarvisningsbild

Re: Begagnat pris på Hva 372?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#230875
nissebrun skrev:En 372xp kan ni köpa i England för runt 5500:- ny med 18 tums svärd. Lägg till 200:- och få ett 24 tums.
Det måste väl vara mycket enklare än att harva runt på blocket och tradera och kolla efter begagnade sågar?

Vilken såg är det? 372XP med eller utan X-Torq?

Avatar Fallback

Re: Begagnat pris på Hva 372?

nissebrun  
#230895 Det var en med x-tork.

Pris 540pund med 18"
555. med 24"
584. Med 24" och handtagsvärme.

Avatar Fallback

Re: Begagnat pris på Hva 372?

SawTroll  
#232715
nissebrun skrev:Det var en med x-tork.

Pris 540pund med 18"
555. med 24"
584. Med 24" och handtagsvärme.


Frakt og moms kommer vel i tillegg? :?:

Avatar Fallback

Re: Begagnat pris på Hva 372?

nissebrun  
#233259 Ja lägg till någon hundralapp i frakt kanske.. Men moms betalar man ju inte som företagare.. ;)

Användarvisningsbild

Re: Begagnat pris på Hva 372?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#233262 Priset på en hva 372 mm beror helt å hållet på vad en ev köpare är beredd att betala! varken mer eller mindre! som allt annat! x-tork modellerna anser jag personligen vara mindre värda än en klassisk 372a!.....men det är jag det! :wink:

Användarvisningsbild

Re: Begagnat pris på Hva 372?

svampbob  
#233274
nissebrun skrev:Ja lägg till någon hundralapp i frakt kanske.. Men moms betalar man ju inte som företagare.. ;)


Jag har aldrig köpt något från utlandet på firman och funderat lite på hur utländsk moms bokförs. Jag googlade lite nu och upptäckte att jag inte ens behöver betala in moms på köp från annat EU land. Tror jag snart måste köpa något skoj via utländsk webbshop :smile:

Användarvisningsbild

Re: Begagnat pris på Hva 372?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#233278
svampbob skrev:
nissebrun skrev:Ja lägg till någon hundralapp i frakt kanske.. Men moms betalar man ju inte som företagare.. ;)


Jag har aldrig köpt något från utlandet på firman och funderat lite på hur utländsk moms bokförs. Jag googlade lite nu och upptäckte att jag inte ens behöver betala in moms på köp från annat EU land. Tror jag snart måste köpa något skoj via utländsk webbshop :smile:


Det roliga i kråksången är ju att bara för att du slipper EU moms så blir det ju inte billigare för det!

köper du nåt från ett annat EU land så behöver du inte betala moms på varan! men å andra sidan kan du heller inte göra nåt momsavdrag! så vad menar du att vinsten är? :roll:

Användarvisningsbild

Re: Begagnat pris på Hva 372?

svampbob  
#233289 Nej inte blir det billigare.

Om jag har förstått det rätt så blir det omvänd moms på köp från utlandet och jag tar upp det både som in och utgående moms på momsdeklarationen.

Användarvisningsbild

Re: Begagnat pris på Hva 372?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#233305 http://www.skatteverket.se/foretagorgan ... 04737.html

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).