Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Val av 4-hjuling!

25 inlägg 12754 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Val av 4-hjuling!

r93  
#229601 Bara att gratulera! Can-Am 1000 är bland det värsta du kan få för pengar!

Hur dom är att arbeta med i skogen vet jag ej.

Håller precis på att avsluta inkörningen på min 400 & jag trodde aldrig att en så "liten" motor kunde leverera så mycket kraft, och då har jag ändå inte låtit den sträcka på benen på "riktigt".

Och som dom sa till mig på atv forum "när du har kört ett tag kommer du förstå varför Can-Am ligger högre i pris" Jag förstår precis vad dom menar!

Själv blev det bara en 400 av budgetskäl, samt jag ska inte dra någon tyngre vagn med den utan bara transportera motorsåg/röjsåg med den, samt köra ut lite vilt.

Användarvisningsbild

Re: Val av 4-hjuling!

Johan C  
#229616 Har tittat på en beg. Polaris sportsman 600 -04a, Är det något som är värt att lägga pengar på eller ska man försöka hitta något nyare. Ska användas mest till vedkörning vilttransport och hjälpreda....
Vad ska man titta och tänka på när man kollar på den??( svaga punkter)?

Avatar Fallback

Re: Val av 4-hjuling!

Hema  
#229651 Beror väl på skicket.

Avatar Fallback

Re: Val av 4-hjuling!

r93  
#229678 Beror väl på priset med, begagnatpriserna är bra höga tycker jag! det var därför jag kostade på mig en ny, det skillde ungefär 10´000 på en runt 08-09 med åtskilliga hundra timmar på mätaren mot en ny. Men sen måste man veta hur mycket man ska lägga! Ska man inte lägga så mycket så är en beg märkesmaskin bättre än en kines köp ALDRIG en kines! Det blir väldigt dyrt på sikt!

Angående Polarisen ska du gå in på atvforum med dina frågor, det tipset fick jag här när jag skulle köpa hoj, där finns det oändlig kunskap!
Viktigt är väl om den är servad samt vad den är använd till, en jävla skillnad på att dra tung vagn i 200h eller kört och inspekterat skog/plockat svamp i 200h!

Användarvisningsbild

Re: Val av 4-hjuling!

Johan C  
#229684 Den ska vara nyservad och lite använd, mer än så vet jag inte än, det följer med en timmerkärra och ett insatsflak till den, han vill ha 58" inkl moms

Användarvisningsbild

Re: Val av 4-hjuling!

anersimyra  
#229693 Den här såg jag i Korea i dag, såg riktigt bra ut.

Användarvisningsbild

Re: Val av 4-hjuling!

anersimyra  
#229694 Ha ha ha, vafan, den blev ju upp och nervänd

Användarvisningsbild

Re: Val av 4-hjuling!

totte  
#229695 Sådär! Klart den blev upp och ner kom ju från andra sidan jordklotet :mrgreen:
image.jpg

Användarvisningsbild

Re: Val av 4-hjuling!

anersimyra  
#229697
totte skrev:Sådär! Klart den blev upp och ner kom ju från andra sidan jordklotet :mrgreen:
image.jpg

Det har du rätt i Totte, tänkte inte så långt :grin:

Användarvisningsbild

Re: Val av 4-hjuling!

anersimyra  
#229698 Lasten på flaket var runt ett ton, inte illa !!! :surp:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).