Vedmaskiner, flishuggar

hakki pilke 37 svag klyv

23 inlägg 22302 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: hakki pilke 37 svag klyv

carlth  
#221249 Är det rätt spänning på remmarna, ska vara ganska tajta.
Jag har en Hakki Pilke 37 och när remmarna är inte sträckta nog så blir klyven svag.

Trejon
Avatar Fallback

Re: hakki pilke 37 svag klyv

80-90  
#221514 hej å tack för alla svar .. nu e remmarna sträckta men problemet kvarstår,nu till min fråga vart sitter backventilerna som du bytte skogshasse...

   TS
Avatar Fallback

Re: hakki pilke 37 svag klyv

a_larsson  
#229386 Har du hittat dom? Dom ventilerna sitter i hydraulblocket bakom där slangarna från hydraulpump och kolv sitter. Man ser dom när man tagit bort slangarna. Dom sitter gängade ner blocket.

Avatar Fallback

Re: hakki pilke 37 svag klyv

skogshasse  
#229398
80-90 skrev:hej å tack för alla svar .. nu e remmarna sträckta men problemet kvarstår,nu till min fråga vart sitter backventilerna som du bytte skogshasse...

på min kap sitter dom i ett blankt block en från sidan och en uppifrån

Avatar Fallback

Re: hakki pilke 37 svag klyv

Jens Petter  
#230440 Jeg har også samme problemet med min maskin at kløver har blitt svak. Min lokale forhandler sier at jeg får kjøpt kun komplett ventil til 4500,- + mva. Hvor får jeg kjøpt kun tilbakelagsventilene som sitter inne i blokken og hva må dere betale ?

Avatar Fallback

Re: hakki pilke 37 svag klyv

80-90  
#230455 skruva ur backventilerna å åk till nån som handlar med hydralik .. Tess brukar ha koll på sånt .. lycka till

   TS
Avatar Fallback

Re: hakki pilke 37 svag klyv

skogshasse  
#230551 prata med trejon eller staffare i hudiksvall för där handlar jag och jag får väldigt bra hjälp där

Avatar Fallback

Re: hakki pilke 37 svag klyv

Jens Petter  
#230890 Jeg får nå tak i kulen og fjæren i tilbakeslagsventilen fra forhandler for kr 125,- men hvilken nøkkel skal jeg bruke for å skrue ventilen ut (Forhandleren ligger 12 mil unna så jeg syns det er litt langt å kjøre for å få de til å skifte). Ventilen er skrudd ned i blokken og for meg ser det ut som jeg må ha en spesialnøkkel med mange tapper. I ventilen er det 9 hull, et i senter og 8 rundt. Maks diameter på kopp er 18 mm og senter av hullene 13 mm.

--- o------
-o-----o --
o---o----o
-o---- o---
----o------

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).