fre 07 jun 2013, 17:36#227952nån vänlig själ som har tid/har möjlighet att fota Vimeks prototyp maskin i deras monter??
Blev väldigt nyfiken på den men hade inte möjlighet att snöa in på den nån längre stund idag. Skulle helst vilja se bilder på klofästet mitt på maskinen.
Nån som vet nåt mer om den eller om det finns en pdf att läsa någonstans vore med skoj.
Elmia Wood 2013
Nån vänlig själ? Vimek
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
lör 08 jun 2013, 19:54#228060Hej,
Det var synd du inte var någon dag tidigare med inlägget, då hade jag ställt upp direkt. Hoppas det var någon annan som hann knäppa några bra kort!
Det var synd du inte var någon dag tidigare med inlägget, då hade jag ställt upp direkt. Hoppas det var någon annan som hann knäppa några bra kort!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
lör 08 jun 2013, 21:47#228077vilken prototyp menar du?
klofäste, det för att fästa en lastare?
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
klofäste, det för att fästa en lastare?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
sön 09 jun 2013, 15:30#228146Såg en film som visades i montern, där var lastaren monterad på detta fäste. eftersom skotaren var 4hjulig och den bakre axeln som syns i bild var styrbar så kan jag tänka mig att det är smidigare och bättre sikt att köra denna än en traditionell traktor med lastare.
som det syns på tidigre bild så är grinden möjlig att plocka bort för bättre sikt. sista banken var också ett snabbfäste på.
till höger om pilen kan man ana de snabbfästen för hydraulik som sitter i axeln mellan hjulen
Skapa konto
som det syns på tidigre bild så är grinden möjlig att plocka bort för bättre sikt. sista banken var också ett snabbfäste på.
till höger om pilen kan man ana de snabbfästen för hydraulik som sitter i axeln mellan hjulen
Skapa konto
tis 01 dec 2015, 17:40#354544
Hittade lite bilder från en provkörning
[/img]
Skapa konto
pcrNiklas skrev:nån vänlig själ som har tid/har möjlighet att fota Vimeks prototyp maskin i deras monter??
Hittade lite bilder från en provkörning
[/img]
Skapa konto
Förargelsen över dålig kvalité varar längre än glädjen över ett lågt pris

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).