#225002Här är det långt ifrån sommar, knappast vår ännu när man ser på temperaturen ca 5-15 grader och blåsigt samt regn. Nej huj då vilket väder. Bara dom mest nervösa bönderna har hunnit med att röra i jorden men många väntar ännu för kelen har inte släppt helt ännu.
Jag valde en gång skogen nu är jag fast...........
#225817Kanonväder både igår och idag, över 20° strecket äntligen.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
#22588421°C i skuggan i går, klippte gräsmattan. Planerade att köra röjsåg hela dagen idag, men känns som för varmt för det idag, hoppas det blir någon svalare dag framöver och att man kan ta ut arbetstidsförkortning innan björkarna slagit ut helt.
24° C nu på morgonen märkte att flugfän börjat vakna Ska istället laga diskmaskinen, fixa båten, tvätta bilen, serva sommarbilen, mm , Hjälpa frun städa, handla idag. Hjälpa dottern med lgh, fira barnbarn som fyller 4 år...kanske en snabbis ute till skogen i morrn.
Blir varmt och sommar nu äntligen...premiär grillning i afton ute
Senast redigerad av Sweden-viking lör 18 maj 2013, 10:54, redigerad totalt 1 gång.
Äganderätt är grunden till marknadsekonomi, människans personliga frihet, demokrati, yttrandefrihet och naturens mångfald, blomstring och god hushållning av naturresurserna. Äganderätt & ekonomi ska stärkas . HUSKVARNA, VOLVO-BM
#225917Årets första åskskur idag... Den började när jag och farsan va på väg hem från skogen... Inget tak på traktorn så farsan blev lika blöt som mig...
T Landström skrev:Årets första åskskur idag... Den började när jag och farsan va på väg hem från skogen... Inget tak på traktorn så farsan blev lika blöt som mig...
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).