DO, blir förbannad bara jag tänker på skitstövlarna.
Uppvärmning
Hugga björk till ved nu, går det?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in sön 28 apr 2013, 07:49#223392Ja, går det eller blir det bara ett elände att få torrt med tanke på sav? Har några större björkar ståendes som inte blev av att ta ned i vintras.
TS
sön 28 apr 2013, 14:30#223426Ja visst finns det fortfarande torrväder kvar. Jag har själv huggit Björk i några dagar nu. Jag har inte kvistat dom utan låter dom ligga med okvistade tills jag kommer ut med vagnen i skogen och kan köra hem dom om ca två veckor. Det jag har kluvit och kapat under mars månad har redan torkat otroligt mycket.
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman
mån 29 apr 2013, 20:17#223636Jag har en klipp och det pressar ur rejält med vätska ur varje bit så det lär ju också hjälpa till.
Kommer mycket vätska ur den vinterhuggna veden också btw.
Kommer mycket vätska ur den vinterhuggna veden också btw.
DO, blir förbannad bara jag tänker på skitstövlarna.
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).