Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Bästa atv grizzly pris ink skogspaket

11 inlägg 14173 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bästa atv grizzly pris ink skogspaket

stektlök  
#210261 Hej !


Har någon på forumet erfarenhet av den här firman och hur dom kan vara så mycket billigare ?

Kollat på Tibro mc:s sida också men dom är väl inte riktigt i samma pris!

mvh


Senast redigerad av stektlök tor 07 feb 2013, 23:48, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bästa atv grissly pris ink skogspaket

stektlök  
#210262 http://www.fordonshandel.se/shop/produc ... 2013-svart


Sorry glömde länken :surp: här är den !!

   TS
Avatar Fallback

Re: Bästa atv grizzly pris ink skogspaket

stektlök  
#210386 Kom igen nu skogsnissarvänner... någon som handlat här för det verkar juh va bra pris ! Dela erfarenheter nu :!:

   TS
Avatar Fallback

Re: Bästa atv grizzly pris ink skogspaket

ELVE99  
#210403 Köpte min Grizzly 700 med skogspaket hos Nyvab. Mycket nöjd med servicen jag fick + bra pris.

http://www.nyvab.se/skogspaket.htm

Användarvisningsbild

Re: Bästa atv grizzly pris ink skogspaket

svampbob  
#210441 Jag är inte säker på det men tror att fordonshandel ägnar sig åt så kallad gråimport. Jag skulle inte handla där åtminstone inget så dyrt som en juling.

Avatar Fallback

Re: Bästa atv grizzly pris ink skogspaket

stektlök  
#210451 ELVE99 tack för länken ser ut att vara rätt vettigt i pris! Ska ringa dom. När köpte du och vad ingick i dealen och vad blev priset ? PM:a gärna.

svampbob... Ja något är det juh för garantin verkar inte vara som vanligt heller! Ska kolla upp dom lite mer ändå. Detta är juh trots allt maskiner i bästa japanska kvalite, pålitliga som få.

Tack från stektlök som vill höra fler synpunkter !!

   TS
Avatar Fallback

Re: Bästa atv grizzly pris ink skogspaket

Fridolf  
#219500 2010 köpte jag en Grizzly 700 från Fordonshandel.se (FH) Jag var också lite misstänksam men kollade runt på olika forum på nätet och konstaterade att det i huvudsak fans två olika åsikter om dom. Dels de som aldrig kunde tänka sig att köpa gråimporterat över nätet med allt vad det innebär med garantier och dyl. Sen fans det den andra kategorin som faktiskt hade handlat av dom och var nöjda med affären.
Det som avgjorde för mig var nog att de var så kontaktbara. De svarade alltid på telefon när man ringde och undrade nått. Även e-mail besvarades snabbt och bra.

Sen var det ju det här med garantierna. Jag har för mig att FH numera lämnar garanti i 12 månader. Men för mig så var prisskillnaden mot att köpa från en auktoriserad yamaha-handlare så pass stor att jag bedömde det som osannolikt att jag skulle tjäna igen det på ev. garantiåtaganden. Så här i efterhand kan jag bara konstatera att jag hade rätt. Den har hittills aldrig krånglat det allra minsta.

Ska försöka klämma in en bild på hur det såg ut när jag fick hem Grizzlyn. Man fick montera hop några detaljer själv men det kändes som att vara barn på julafton. :grin:

[img]D:\Fotoalbum\Fordon\Grizzly_Leverans5[/img]

[img]D:\Fotoalbum\Fordon\Grizzly_Leverans6[/img]

Avatar Fallback

Re: Bästa atv grizzly pris ink skogspaket

Fridolf  
#219510 Det här med bilder var enklare sagt än gjort :oops: Jag gör ett till försök.

Grizzly Leverans5.jpg


Grizzly Leverans6.jpg

Avatar Fallback

Re: Bästa atv grizzly pris ink skogspaket

Qkeeper  
#219815 Enligt priserna hos min närmsta handlare så tycker nog inte jag det där va så superbilligt, billigare men inte jätte mycket.

Kopierat från yamaha åf:

YFM700 Grizzly EPS 4x4 LE PRO SEK 123 900,-
Matt svart. Big wheel kit, vinsch, kombifäste, skärmbreddare, fjärrstyrning & nedväxlingskit ingår.


Skiljer visserligen kärran, Myran vagn 6500+moms på Bonnet samt packboxen fram vilket kostar 2-3k?

Kan ej se att fordonshandel har någon fjärrstyrning med som kostar ca 2400kr hos yamaha försäljaren.

Det som skiljer är alltså 5000kr på priset samt kärran vilket blir ca 13 000kr i slutändan, det vet jag inte om jag skulle kalla jätte billigt? Dessutom kan man pruta lite med en yamaha åf så skillnaden blir ännu mindre, vid första köpet vi gjorde av en Yamaha bruin 2005 bjöd han på timmerkärran ca 11 000kr så skillnaderna kanske inte behöver va så stora.


Skulle jag själv välja mellan vad som diskuterats ovan skulle jag alla dagar välja nyvabs. Dom har visserligen inte big foot hjulen med men dom är ju bara bättre i blöta marker ändå.. på is, packad snö samt hårda underlag så drar original hjul minst lika bra och ska man ha fäste på vintern är det kedjor eller gärna en massa dubb som gäller. Samt att dom enligt min mening ser ut att ha en betydligt mycket vettigare kärra.

Men det är ju bara min åsikt sen är det ju upp till var och en att välja efter deras behov och smak :)

Avatar Fallback

Re: Bästa atv grizzly pris ink skogspaket

Rolfnilsson400  
#219832
Skulle jag själv välja mellan vad som diskuterats ovan skulle jag alla dagar välja nyvabs. Dom har visserligen inte big foot hjulen med men dom är ju bara bättre i blöta marker ändå.. på is, packad snö samt hårda underlag så drar original hjul minst lika bra och ska man ha fäste på vintern är det kedjor eller gärna en massa dubb som gäller. Samt att dom enligt min mening ser ut att ha en betydligt mycket vettigare kärra.


Bra med kedjor eller dubb men drift på vagnen ökar framkomligheten mycket mer.
Jag kommer fram med lastad vagn och drift på ställen där jag inte kommer fram med kedjor på alla fyra och tom vagn :roll:

Avatar Fallback

Re: Bästa atv grizzly pris ink skogspaket

Qkeeper  
#219915 Ja självklart gör driften enormt mycket, när det spinner på is elr liknande så är det ju bara att lägga i driften så skjuter ju vagnen allt där ifrån! :) Men då snackar vi ju en annan prisklass och annat behov än om man väljer ett ovanstående eller liknande ekipage.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).