Skogsvagn (Huggarvagnar)

Första vedlasset 2013!

16 inlägg 10468 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Första vedlasset 2013!

henkperz  
#219802 Ja då har man första vedlasset på gården!



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Första vedlasset 2013!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#219823 Ja det var tidigt, var är du? Skriv gärna in vid din Kontrollpanel var du befinner dig.

Avatar Fallback

Re: Första vedlasset 2013!

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#219825 Första,körde det sista om påskafton.

Användarvisningsbild

Re: Första vedlasset 2013!

halvproffs  
#219830 En sån kran har jag haft förr. En underbar liten stark sak. Dock hände mig två malörer med den. Axeln mellan torn och bom och mellan bom och sticka gled ur pga av att spännstiften som håller dom på plats gick av. Efter det blev det dubbla spännstift.

Avatar Fallback

Re: Första vedlasset 2013!

Belzambix  
#219831 Körde mitt sista lass i går och tog med mig telefonledningen på köpet.

Användarvisningsbild

Re: Första vedlasset 2013!

vetinte  
#219839
Belzambix skrev:Körde mitt sista lass i går och tog med mig telefonledningen på köpet.


:lol: Dom brinner dåligt i pannan :lol:
Här har man inte ens börjat :sad:

Användarvisningsbild

Re: Första vedlasset 2013!

halvproffs  
#219840
vetinte skrev:
Belzambix skrev:Körde mitt sista lass i går och tog med mig telefonledningen på köpet.


:lol: Dom brinner dåligt i pannan :lol:
Här har man inte ens börjat :sad:



Har du provat? :grin:

Avatar Fallback

Re: Första vedlasset 2013!

volvo bm  
#219847 Själv har man redan börjat spräcka veden :D (småland)

Avatar Fallback

Re: Första vedlasset 2013!

henkperz  
#219856 Det är i Jämtland :grin: Jo kranen är stark för sin storlek, har bussat om den och packat om vridcylindern så nu går den fint!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Första vedlasset 2013!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#219862 Hemkört i god tid, i höstas. Men efter dessa varm dag - kall natt veckor som varit så ligger traven snyggt hopfrusen på vedbacken. :???:

Avatar Fallback

Re: Första vedlasset 2013!

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#219863
Belzambix skrev:Körde mitt sista lass i går och tog med mig telefonledningen på köpet.


Äh, bara att ta ny tag :wink:

Avatar Fallback

Re: Första vedlasset 2013!

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#219871 Själv har man inte huggit en pinne än :???:

Användarvisningsbild

Re: Första vedlasset 2013!

halvproffs  
#219880
Uvskogen skrev:Hemkört i god tid, i höstas. Men efter dessa varm dag - kall natt veckor som varit så ligger traven snyggt hopfrusen på vedbacken. :???:


Min har legat ihopfrusen på samma sätt men efter skogsbilväg. Har hämtat ett rejält lass som fått stå i solen och tinat o torkat. Ser bra ut nu iaf. Hämtar nog ett till snart.

Användarvisningsbild

Re: Första vedlasset 2013!

vetinte  
#219885 Var ute o gick en sväng idag. Mitt som las i höstas tittar i bästa fall fram lite. :sad:

Avatar Fallback

Re: Första vedlasset 2013!

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#219935 Har kört hem 5 lass o ett ligger på vagnen ännu, hade något släpande efter mej hem sist först trodde jag att jag fått med mej lägsta linan på ellinjen men när jag tittade lite närmare så var de vinchen som rullat ut sig så jag hade saxen släpande 35m bakom traktorn :oops:

Här har jag rivit ner den sista telefontråden med traktorn, Telia har rivit ner hela klabbet o tackat för sig :shock:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).