Vedmaskiner, flishuggar

pilkemaster Evo30

7 inlägg 4077 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

pilkemaster Evo30

hannabad  
#219518 Någon som har varit med om att sågkedjan blir slö emellanåt? Vad kan de vara för fel?



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: pilkemaster Evo30

totte  
#219524 Sand och grus i barken om det alltså är onormalt ofta. Slö blir den alltid med tiden och måste filas/slipas.

Avatar Fallback

Re: pilkemaster Evo30

hannabad  
#219539 Jo men det är sågmotorn som blir slö

   TS
Användarvisningsbild

Re: pilkemaster Evo30

totte  
#219543 Jaha, det var liksom nåt annat än att sågkedjan blir det. Då får nån annan rycka in här.

Avatar Fallback

Re: pilkemaster Evo30

Husqy346  
#219565 De har ju haft stora problem med hudraulmotorerna på pilken . Men sedan bytte de leverantör och då skulle det vist bli bättre !

Avatar Fallback

Re: pilkemaster Evo30

hannabad  
#219595 Ok de borde ju dom som säga där jag köpt den tycker jag. Kommer aldrig mer köpa på de stället

   TS
Avatar Fallback

Re: pilkemaster Evo30

Husqy346  
#219600 Anledningen till att jag fick reda på det är att jag har köpt grejor till pilke. Mest för att göra om min japa med pilkens kedjespännarsystem. Samt svärdkil för snabbare kaphastighet.
I a f då frågade jag åf hur bra de där maskinerna var och då påtalade han det om sågmotorn. Mer än så vet jag inte.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).