Traktorn i skogen

Billigare däck

4 inlägg 4317 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Billigare däck

BOM416  
#216550 Halloj!
Någon som har uppfattning om kvalitén på "billigare" däck som BKT, Alliance, Pelitas( tror dom heter det) etc.
Håller dom sämre?
Hur är dom som skogsdäck?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Billigare däck

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#216588 Hej,
Kan inte säga att jag rekommenderar dom, framförallt inte om du kör mycket på väg.
BKT ska du absolut inte köpa, dom enda jag har faktisk erfarenhet av, rena skiten.
När dom transporteras hit så är dom tilltryckta till max för att ha så lite luft som möjligt i containern.
Detta medför i 9 fall av 10 spräckt coord mm, obalansen är enorm i dom.
Vad gäller hållbarhet så kan dom i vissa fall hålla längre än bättre däck, detta pga att dom är stenhårda.

Avatar Fallback

Re: Billigare däck

tallen100  
#217592 Beror ju på hur mycket man kör, Många gånger ser man däck med kanonmönster men som stått i solen och blivit helt sönderspruckna. Men kör man mycket då är det nog skäl i att köpa lite dyrare kvalitets däck.

Avatar Fallback

Re: Billigare däck

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#218018 Har haft Aliance 14 lagrat bak o 8 fram på min 805a i ett antal år, köptes nog 2001 ungefär har dock inte gått så många timmar, kanske 1000, var inte särskilt hala heller vid snöröjning, väldigt frächa ännu

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).