tor 21 feb 2013, 22:56#213438
Nu har jag nog plöjt igenom hela internet efter information om dåliga vevstakar
Jag hittar helt enkelt inte nåt vettigt om anledningen till haverierna, annat än att det verkar vara ruskigt noga med oljenivån och att inte övervarva motorn.
Ganska självklara saker med andra ord.
På amerikanska forum pratar de om L-head, menar de sidventilaren tro?
De verkar vara ganska skottsäkra så längre det där med oljan och varvtalet är OK.
Jag får nog helt enkelt se till att motorn är i gott skick och hoppas på det bästa, hade varit bättre om jag hade hittat info om att det är vissa årsmodeller det gäller och att det finns bättre vevstakar att köpa...
Hur gammal slungan är vet jag inte, har inte kollat så noga, men när jag söker på modellnamnet YM 7195 DE så är den äldsta jag hittat från 2002
Trodde att den var från början av 90-talet så det var ju en trevlig överraskning!
Jomenvisst...