Verkstan

Kellfri kvalitet

96 inlägg 132410 visningar 27 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kellfri kvalitet

Lgard  
#214833 Har foderhäck med tak från dem. Gör sitt jobb men skenorna för pallgafflarna är av "nämnda blötjärn" :grin: Styrjärn för gafflarna kördes av rätt omgående och fick svetsas dit. Men helt ok ändå tycker jag.
Har en sten eller grusskopa från dem som fått slita en del på traktorn 800L. Också helt ok enligt mig men svetsarna ser verkligen inte bra ut på den.

Har pallgafflar från dem som hade en bedrövlig passform vid leverans vilket medfört en del justering och det är fortfarande inte helt bra. Men ändå helt ok för mina behov.

Men jag använder inget av det professionellt dagligen.

Jag har köpt allt till en väldigt överkomlig peng tycker jag och för det har jag fått fullgod kvalitet för mina behov.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Kellfri kvalitet

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#226142
Bild

Bild


Antireklam

Avatar Fallback

Re: Kellfri kvalitet

Husqy346  
#226515 Jag har gjort två köp därifrån !
Den första maskinen var deras vedklipp en vm 200 har jag för mig att den hette .
Den gick ju att klippa stockar med dock så var anhållet det klenaste skit jag har sett . jag svetsade på ett extra plattjärn. Efter ca 18 kluvna m3 så var det redan läckage ur en packbox i kolven.
Spaken som man sköter klyven med hade inte automatisk återgång vilket gjorde att det tog en jäkla tid.
Så den maskinen såldes raskt iväg för en japa vedmaskin istället.

Sedan har jag köpt en kraftöverföringsaxel därifrån rören samt gafflarna ser lika kraftiga ut som på vilken axel som hellst .
Så den tror jag inte är så tvivelaktig.
Med moms inräknat kostade den 1600:- medans en Walterchield skulle ha kostat nästan 3000:-
Däremot så skulle jag inte köpa några andra jordbruksredskap då min nuvarande traktor är på 125 hk .
Med en sådan kan man häva sönder mycket så några spröda klena material går inte att ha där .

Användarvisningsbild

Re: Kellfri kvalitet

bodaedet  
#236866 Jag har läst tråden från början och tänkte att så illa kan det ju inte vara.
Så jag beställde en 7 m transportör, och jag fick rätt. Jag har transporterat in ca 70 kubik ved nu och det är inte så illa, det är mycket värre!
Efter en dags körning så var i stort sett alla medbringare borta, det var bara att ta ner skiten och skruva på nya, passade samtidigt på att förstärka kanterna, den gick som en orm in i vedskjulet. Bandet glider av en gång i halvtimmen pga att infästningen på den nedre hjulet, (det som man kan sträcka bandet med) är så in i h-e glappt så att man kan kasta in kepsen. Sträckningen i sig är (var) en gängstång i blötjärn som böjde sig om man tittade lite argt på den. En fördel är dock att det är väldigt lätt att få på bandet igen för plåten är så tunn att tar man i lite i bandet och drar så böjer sig hela transportören och blir därför lite kortare och vips så är bandet på igen.
Jag gick ju in i köpet med öppna ögon och tänkte att det är väl en bra grund att börja smida och göra en transportör av men det enda jag skulle kunna tänka mig att använda av aset är motorn för den funkar ju faktiskt än. Tror för övrigt att det gått fortare att kasta in dessa 70 kubik. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Kellfri kvalitet

machonisti  
#236876
bodaedet skrev:Jag har läst tråden från början och tänkte att så illa kan det ju inte vara.
Så jag beställde en 7 m transportör, och jag fick rätt. Jag har transporterat in ca 70 kubik ved nu och det är inte så illa, det är mycket värre!
Efter en dags körning så var i stort sett alla medbringare borta, det var bara att ta ner skiten och skruva på nya, passade samtidigt på att förstärka kanterna, den gick som en orm in i vedskjulet. Bandet glider av en gång i halvtimmen pga att infästningen på den nedre hjulet, (det som man kan sträcka bandet med) är så in i h-e glappt så att man kan kasta in kepsen. Sträckningen i sig är (var) en gängstång i blötjärn som böjde sig om man tittade lite argt på den. En fördel är dock att det är väldigt lätt att få på bandet igen för plåten är så tunn att tar man i lite i bandet och drar så böjer sig hela transportören och blir därför lite kortare och vips så är bandet på igen.
Jag gick ju in i köpet med öppna ögon och tänkte att det är väl en bra grund att börja smida och göra en transportör av men det enda jag skulle kunna tänka mig att använda av aset är motorn för den funkar ju faktiskt än. Tror för övrigt att det gått fortare att kasta in dessa 70 kubik. :lol:

Tack för din uppriktighet! :lol: :lol: :lol:
Jättekul beskrivning, helt i linje med mina upplevelser när jag frestats att köpa billigt.

Avatar Fallback

Re: Kellfri kvalitet

Eaeab  
#236879 Får dåliga vibbar när man ser/hör om kellfri.
Någon skrev att man får svetsa lite o så men järnet är så dåligt att det inte ens går att svetsa i.
Till råga på allt så är det endast 5.8 (!!) ståls bultar. En bekant drog av en skruv med 13 mm nyckeln på ett nytt snöblad!
Hellre begagnade kvalitetsgrejor än billig ny skit!

Användarvisningsbild

Re: Kellfri kvalitet

machonisti  
#236881 Jag har läst ditt inlägg ytterligare tre gånger, bodaedet. Inte meningen att skratta på nån annans bekostnad men jag ser framför mig hur din entusiasm bleknar och ersätts med ilsken hopplöshet.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri kvalitet

bodaedet  
#236888
machonisti skrev:Jag har läst ditt inlägg ytterligare tre gånger, bodaedet. Inte meningen att skratta på nån annans bekostnad men jag ser framför mig hur din entusiasm bleknar och ersätts med ilsken hopplöshet.

Jo skratta på du, var tvungen att skratta själv idag, om det beror på att jag har resignerat eller att vansinnet börjar krypa på vet jag inte.
Man har ju köpt billigt förr och det gått åt hvt, man borde ju lära sig nån gång tycker man. Kanske denna gång var den sista..

Användarvisningsbild

Re: Kellfri kvalitet

totte  
#236930 Du är nog inte ensam, eftersom Kellfri tycks frodas år efter år så bör det finnas en hel del folk som sitter på oanvändbara högar av konservburksplåt och blötjärn. Och det är inte första gången vi ser frasen "så illa kan det väl inte vara" här i forumet, men det är inte alla som vill erkänna efteråt att det t o m var värre! :-bd

Avatar Fallback

Re: Kellfri kvalitet

rikard_e  
#237461 Billigt säljer alltid. Men frågan är hur länge dom kan leverera produkter av den där kvalitén?

Menar att, någon gång måste väl folk tröttna?

Användarvisningsbild

Re: Kellfri kvalitet

machonisti  
#237466
rikard_e skrev:Billigt säljer alltid. Men frågan är hur länge dom kan leverera produkter av den där kvalitén?

Menar att, någon gång måste väl folk tröttna?

Kundkretsen blir vidare!

Avatar Fallback

Re: Kellfri kvalitet

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#237795 Billigt är det inte men det är lågt pris.

Avatar Fallback

Re: Kellfri kvalitet

axwell  
#237815
ATK skrev:Billigt är det inte men det är lågt pris.


Skulle hellre sagt "Visst är Kellfris prylar extremt billiga, men är det ju också ett lågt pris".

Användarvisningsbild

Re: Kellfri kvalitet

bodaedet  
#237817 Med tanke på allt jobb man måste lägga ner för att få skiten att funka. Skulle vilja säga att det är dyrt jag.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri kvalitet

machonisti  
#237818 Låter som jobbarkompisen: han brukar säga att han är så fattig att han inte har råd att köpa billigt!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).