mån 11 mar 2013, 20:46#216522
Jag körde en i blekinge, det var ju iofs en C modell. Men den var väl ingen höjdare.
Kändes som dom hade tatt en 580 och trimmat upp ungefär.
Cat motorn var ju jävligt känslig på den och det slutade med att vi fick byta motorn efter 11000h
men det var en bra maskin och köra, väldigt smidig för att vara storavverkare, driften var ju lite klen el felbyggd på den, för gick du ner dig en 40 50 cm, så slutade den bara o driva på boggin, och all olja gick te bakhjulen vilket slutade med en burnout och man satt som en sten.
Däremot så fick vi ju senare en D modell 2011 och det var ju det mesta åtgärdat med sjukdomarna man hade på Cn men, vi fick lite värmeproblem i början och det visade sig att det var för lite olja i bypass ventilen till kylaren och felbyggt i motorhuven så luften gick inte genom kylarn. Kranpumpen tror jag hade för mycket inre läckage så den byttes med i samband med detta.
Men efter åtgärderna så gick den som tusan och var aldrig uppe på tempen. 70-80 fub/h gick köra iallafall. LM 7000C satt på den och det var ett jäkla drag i den jämfört med den gamla. Det var ju ny ventil i C agget, K170 ist för K90.
Det som är ett bekymmer med Ecolog skördarna är att när man hjular med dom på väg så går det lite för sakta, den gör ju knappt 13 km/h. Men som jag läste i en annan tråd så verkar ju det vara löst iom att det är ju olagligt att flytta maskinerna på väg!!
Fältmekaniker på KOMATSU FORESTRY
--------------------------------------------------------------------------------------
HVA 560XPG.... än så länge....