jonper skrev:häftigt med hemsmidda grejer. tänkte om man tar 30mm plåt och skär ut en krok med brännaren och sen bara slipar till den. eller behövs det härdas tro?
jonper skrev:vridande belastnig är ju inte så skonsamt för ryggen heller.
så man använder två krokar som en sax eller hugger man in dom i stocken änden?
kan ju lyssna/läsa på er och även kolla med min far vad han föredrar, vi är rätt så lika i det mesta.
men nu handlade ju denna tråden om kostnader igentligen så kanske får öppna en tråd om för å nackdelar med dessa verktyg
jonper skrev:häftigt med hemsmidda grejer. tänkte om man tar 30mm plåt och skär ut en krok med brännaren och sen bara slipar till den. eller behövs det härdas tro?
totte skrev:jonper skrev:vridande belastnig är ju inte så skonsamt för ryggen heller.
så man använder två krokar som en sax eller hugger man in dom i stocken änden?
kan ju lyssna/läsa på er och även kolla med min far vad han föredrar, vi är rätt så lika i det mesta.
men nu handlade ju denna tråden om kostnader igentligen så kanske får öppna en tråd om för å nackdelar med dessa verktyg
För att lyfta en bit, stå mitt för, en krok framifrån, en bakifrån, armarna en aning ut åt vardera sidan så du inte får krokarna mitt för benen.
Blivande snickare skrev:T Landström skrev:Det där med vad man använder kanske är en regional och/eller generations fråga...
Är ganska stor skillnad på machonistis ålder å min
Avståndet är ganska långt det åxå.
machonisti skrev:Blivande snickare skrev:T Landström skrev:Det där med vad man använder kanske är en regional och/eller generations fråga...
Är ganska stor skillnad på machonistis ålder å min
Avståndet är ganska långt det åxå.
Blivande snickare skriver att han växer än, det gör även mitt midjemått så där är vi likadana.
Vedmaskin skrev:jonper skrev:hahaha trottoarbönder?
Å sen har vi månskensbönder.