Uppsala (C)

Är jag allen..?

175 inlägg 61805 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Är jag allen..?

Nolltax AB  
#211724 Vem är jag dra långbänk?

   TS
Avatar Fallback

Re: Är jag allen..?

Nolltax AB  
#211736 Fast lite skräp svårt blunda för likväl.
"Re: Är jag allen..?

av machonisti » lör 09 feb 2013, 16:51

"Tack Nolltax svar på tal är lätt men leda väg skall vis. Gammal är äldst skriv vadhelst."

Gammal är äldst....

Kul vore se vad ålder jag räknas vid?

   TS
Avatar Fallback

Re: Är jag allen..?

Nolltax AB  
#211737 och om nån undrar, jag fyllt 58 har..... häpp

eller är det 59..?? -Skräp oxå, född 54 åsså plussa på, fingrarna tar slut å sen då?
-tio tår, vad hjälpte det?
Tio i minnet å det var kort..... -Vad kring vi resonerar kring?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Är jag allen..?

totte  
#211738 62 här grabbar, nåja om ett par dagar. Torde däremed kanske vara äldst i just denna diskussion, finner mig dock på inte sätt vara visare än någon annan. Förr var jag ung och dum, numera är jag inte ung.

Avatar Fallback

Re: Är jag allen..?

Nolltax AB  
#211739 Nån filar på moderatorsträng. Den snyftsången räknas ej.

   TS
Avatar Fallback

Re: Är jag allen..?

Nolltax AB  
#211740 Å 62 gubbar gammal... Är inte Du överårig för att invadera Uppsala??

   TS
Avatar Fallback

Re: Är jag allen..?

Nolltax AB  
#211741 Låt oss ungdomar strida kring reviren gubevars.....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Är jag allen..?

totte  
#211782 Så må det bli, jag drager mig med ålderns rätt tillbaka och överger invasionsplanerna, har helt andra planer för framtiden, att istället om ett år invadera Skåne. I det fallet personligen och fysiskt, medförande bohag, icke via några elektroniska medier.

Användarvisningsbild

Re: Är jag allen..?

machonisti  
#211787 Akta fingrarna gubbar.... reder inte ut oreda....rätt ålder invaderar Totte trött....

Dumt,,, men är ju ung. Ungdum eller ungdom....

Avatar Fallback

Re: Är jag allen..?

Nolltax AB  
#211908 Skåne, plattare rike än Knivsta det är.
Å blåser gör det vintertid.
Månne en vinranka södra Frankrike som alternativ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Är jag allen..?

totte  
#211916 Plattare är det, men i den plattaste delen avser jag inte slå mig ner. Skogslandet i norr eller på någon av de skånska åsarna, där det finns både träd och höjdskillnader är vad min invasion siktar på. Född i småländska skogar, inga träd - ingen trygg plats att bo. Om Knivsta kan jag inget, dock verkar du vara väl hemma så det bör väl vara en bra plats.

Södra Frankrike? Finner mig kanske något för mycket bunden vid hemlandet, men också till alla mina vänner i den sydliga delen av fosterlandet. Vinranka växer inte dåligt där.

Avatar Fallback

Re: Är jag allen..?

Nolltax AB  
#211918 Det är förvisso sant. Finns visst ett gäng palmer till å med. Långt land vi har.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Är jag allen..?

totte  
#211921 Så är det. Efter 32 år något norr om mitten finner jag en påträngande önskan att befinna mig i den ände som minimerar nederbörd i frusen form. Mars månad är svår, odrägliga sydliga bekanta talar om blåsippor och starar och begynnande grönska. Jag ser ut över en meter snö. Ridå.

Avatar Fallback

Re: Är jag allen..?

Nolltax AB  
#211923 Kollegans sambo sände ett majl.
+30 grader ungefär. Hälsar på morsan sin i Chile.
Aldrig nöjd är svennes lott....... Fast vi surfar i lagomland trots allt...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Är jag allen..?

totte  
#211925 Efter den värmen lär återkomsten till vår vårt svalkande klimat i nord kännas bister. Trot allt rätt nöjd med vårt lagom land är jag. Men finner södra ändan mera lagom.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).