Traktorer och processorer

Mindre traktor för max 30K. Vilken model

89 inlägg 48369 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Mindre traktor för max 30K. Vilken model

Pe_Er_79  
#209205
rikard_e skrev:Forumet behöver bilder! :grin:


Ska ordna det.. :-)

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Mindre traktor för max 30K. Vilken model

totte  
#209258
Pe_Er_79 skrev:
totte skrev:
Pe_Er_79 skrev:Tänkte bara informera om att trådskaparens sökande är över. Jag har handlat mig en BM 430 -73 nu. Ska bli skönt att sluta leta traktorer på blocket. :-)


Grattis, en riktig svensk klassiker :grin: ! Hoppas nu att den visar sig vara i bra skick och håller ett bra tag.


"håller ett bra tag" Livet ut siktar jag på! :-)


Jomen, det är väl ett bra tag det! :grin:

Avatar Fallback

Re: Mindre traktor för max 30K. Vilken model

Pe_Er_79  
#209954 Så här ser pärlan ut..

P2030024.JPG

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mindre traktor för max 30K. Vilken model

totte  
#210021 Ser ju fin ut, vad man kan döma av bilden. Hyggliga däck och prima kedjor ser det ut som.

Avatar Fallback

Re: Mindre traktor för max 30K. Vilken model

Pe_Er_79  
#210069
totte skrev:Ser ju fin ut, vad man kan döma av bilden. Hyggliga däck och prima kedjor ser det ut som.


Framdäcken är typ nya, bakdäcken har lite torrsprickor men lär nog hålla många år till. Pigg kedjorna är i väldigt bra skick. Jag är nöjd med köpet så här långt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mindre traktor för max 30K. Vilken model

vetinte  
#210097
Pe_Er_79 skrev:
totte skrev:Ser ju fin ut, vad man kan döma av bilden. Hyggliga däck och prima kedjor ser det ut som.


Framdäcken är typ nya, bakdäcken har lite torrsprickor men lär nog hålla många år till. Pigg kedjorna är i väldigt bra skick. Jag är nöjd med köpet så här långt.


Ja o så fick du väll mä en vagn o snöblad mä ? :lol:

Avatar Fallback

Re: Mindre traktor för max 30K. Vilken model

Pe_Er_79  
#210119
vetinte skrev:
Pe_Er_79 skrev:
totte skrev:Ser ju fin ut, vad man kan döma av bilden. Hyggliga däck och prima kedjor ser det ut som.


Framdäcken är typ nya, bakdäcken har lite torrsprickor men lär nog hålla många år till. Pigg kedjorna är i väldigt bra skick. Jag är nöjd med köpet så här långt.


Ja o så fick du väll mä en vagn o snöblad mä ? :lol:


Hur kan du tro det? :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mindre traktor för max 30K. Vilken model

vetinte  
#210125
Pe_Er_79 skrev:
Ja o så fick du väll mä en vagn o snöblad mä ? :lol:
Hur kan du tro det? :smile:


Tyckte jag kände igen bakdelen på traktorn i en annons på blocket :lol:

Avatar Fallback

Re: Mindre traktor för max 30K. Vilken model

Pe_Er_79  
#210263
vetinte skrev:
Pe_Er_79 skrev:
Ja o så fick du väll mä en vagn o snöblad mä ? :lol:
Hur kan du tro det? :smile:


Tyckte jag kände igen bakdelen på traktorn i en annons på blocket :lol:


Den låg på blocket för ett tag sedan, men fanns bara en dålig bild av traktorns front.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mindre traktor för max 30K. Vilken model

vetinte  
#210296 Okeeeej Då var de fel av mig. :smile: Såg en annons om en som skulle sälja kärra o snöblad o då tyckte jag att det påminde om din nyinköpta traktor som stog framför :grin:
Han hadde "fåt med det i köpet o hadde inget behov av det".
(Tyvärr var de lite långt bort.)

Men men. Det var bra du hittade en traktor iaf :grin:
Såg ju chyst ut.

Avatar Fallback

Re: Mindre traktor för max 30K. Vilken model

Bergsmannen  
#210544 Nu behöver du bara bygga en fin liten låda där fram, där motorsågen ska stå. Sedan ger du dig ut i skogen, du blir svårstoppad med de fina kedjorna. 8)

Avatar Fallback

Re: Mindre traktor för max 30K. Vilken model

Pe_Er_79  
#210634
Bergsmannen skrev:Nu behöver du bara bygga en fin liten låda där fram, där motorsågen ska stå. Sedan ger du dig ut i skogen, du blir svårstoppad med de fina kedjorna. 8)


Precis :smile: Nä men jag har faktiskt en skopa till trepunktslyften, där får jag plats med såg, soppa dunk och annat smått och gott.

   TS
Avatar Fallback

Re: Mindre traktor för max 30K. Vilken model

kungsis  
#210757 Får väl kosta på mig ett grattis, även om jag inte är superförtjust i den traktormodellen. Lite för varviga för min smak. Men den ser ju riktigt fin ut och har du fått den under 30tusen så har du ju fått en bra traktor till vedkörning, vedproducering och transport. Då kan det ju vara bra med lite varvig motor. Fast håll dig borta från harven och plogen bara. Då har den för lite segdragning.

M.v.h
Kungsis

Avatar Fallback

Re: Mindre traktor för max 30K. Vilken model

hinowa  
#212788 Fergusson 35 med 3cyl Perkins diesel 63 med frontlastare snöskopa och kättingar går på ca 25.000:-
Vilket jag själv har. 4 cylindriga är svåra på vintern utan värmare.
Pålitliga traktorer i denna prisklass.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).