Skördare

SRG Stubbdrivare m.m även flismaskin

22 inlägg 14714 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

SRG Stubbdrivare m.m även flismaskin

kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20553 Hittade lite fakta på den "nya" modellen SRG bygger, filmsnuttar finns också ! :shock: :shock: .
Ser helt klart ut att vara något.. ??
Även en flismaskin modell 817 HSF.
Mer info: http://www.srg.nu/Default.aspx?id=55&langId=sp

Bilderna är lånade ifrån deras hemsida: http://www.srg.nu/default.aspx?id=58&langId=sp

http://www.srg.nu/Website/Upload/633268 ... e_book.pdf



   TS
Avatar Fallback
495 xl  
#20694 är det samma srg som gjorde pendomastern?

Avatar Fallback
tomasb  
#20695 ja det är det

Användarvisningsbild
Thunborg  
#20697
495 xl skrev:är det samma srg som gjorde pendomastern?

Ja det är det fast dom har bytt lokal t o m ort just det namn också
SRG Prodution 8)

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20722 Dom som har maskinen i mitten känner jag igen! flisar åt sydved i dalarna å möjligen även norra vämland! tänkte åka ut till dom nån dag å kolla hur den går! sitter converter i den, och jag tror den gör sisådär 40 knyck! :D

Avatar Fallback
495 xl  
#20770 dom har tydligen fått iväg en sån där 160 mpm till en entreprenad firma i stockholmstrakten dom ska använda den till stubbrivning och linje byggen :?

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20809 det ser onekligen ut som att midja å ram är mycket lik hemek på 817 maskinen :!: :roll: hytten skall visst vara av samma fabrikat som på forestline fast ca20cm bredare har jag hört!

Användarvisningsbild
Lars-Erik Plåth  
#20818
Huggarn skrev:det ser onekligen ut som att midja å ram är mycket lik hemek på 817 maskinen :!: :roll: hytten skall visst vara av samma fabrikat som på forestline fast ca20cm bredare har jag hört!


samma som forestline ? dom gör ju sina hytter själva och inte var dom väll så lika heller.

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20821
Lars-Erik Plåth skrev:
Huggarn skrev:det ser onekligen ut som att midja å ram är mycket lik hemek på 817 maskinen :!: :roll: hytten skall visst vara av samma fabrikat som på forestline fast ca20cm bredare har jag hört!


samma som forestline ? dom gör ju sina hytter själva och inte var dom väll så lika heller.



Tja inte vet jag inte! det är vad jag har hört! det kanske helt enkelt är så att forestline gör hytterna åt srg/bruks!? är du helt säker på att forestline gör sina hytter själva då? jag menar att det kanske är nån lokal bysmedja i närheten som gör dom,som även tagit åt sig att göra åt srg? att det är samma fabrikat betyder ju inte att det behöver vara samma typ! jaja, det kan jag ganska lätt ta reda på!

Användarvisningsbild
Lars-Erik Plåth  
#20980
Huggarn skrev:
Lars-Erik Plåth skrev:
Huggarn skrev:det ser onekligen ut som att midja å ram är mycket lik hemek på 817 maskinen :!: :roll: hytten skall visst vara av samma fabrikat som på forestline fast ca20cm bredare har jag hört!


samma som forestline ? dom gör ju sina hytter själva och inte var dom väll så lika heller.



Tja inte vet jag inte! det är vad jag har hört! det kanske helt enkelt är så att forestline gör hytterna åt srg/bruks!? är du helt säker på att forestline gör sina hytter själva då? jag menar att det kanske är nån lokal bysmedja i närheten som gör dom,som även tagit åt sig att göra åt srg? att det är samma fabrikat betyder ju inte att det behöver vara samma typ! jaja, det kan jag ganska lätt ta reda på!



ok jag tänkte bara att dom inte var så lika varann i hytt design vet inte men tyckte Niklas Bergström som gör forestlinen sa att dom har patent på hytten men men. För övrigt kompisen min har en forestline första maskinen av dom som serie tillverkas för övrigt den som är på broshyrerna :) aja jag kan ring niklas och fråga imorgon

Användarvisningsbild
Lars-Erik Plåth  
#21241
Lars-Erik Plåth skrev:
Huggarn skrev:
Lars-Erik Plåth skrev:
Huggarn skrev:det ser onekligen ut som att midja å ram är mycket lik hemek på 817 maskinen :!: :roll: hytten skall visst vara av samma fabrikat som på forestline fast ca20cm bredare har jag hört!


samma som forestline ? dom gör ju sina hytter själva och inte var dom väll så lika heller.



Tja inte vet jag inte! det är vad jag har hört! det kanske helt enkelt är så att forestline gör hytterna åt srg/bruks!? är du helt säker på att forestline gör sina hytter själva då? jag menar att det kanske är nån lokal bysmedja i närheten som gör dom,som även tagit åt sig att göra åt srg? att det är samma fabrikat betyder ju inte att det behöver vara samma typ! jaja, det kan jag ganska lätt ta reda på!



ok jag tänkte bara att dom inte var så lika varann i hytt design vet inte men tyckte Niklas Bergström som gör forestlinen sa att dom har patent på hytten men men. För övrigt kompisen min har en forestline första maskinen av dom som serie tillverkas för övrigt den som är på broshyrerna :) aja jag kan ring niklas och fråga imorgon


Hej har nu pratat med niklas tydligen har dom haft ett visst samarnbete men det är inte samma hytt bara plankad till stor del som jag förstod det. Så jag får ursäkta att jag hävdade att så inte var fallet :oops: aja man lär sig så länge man lever.

Användarvisningsbild
SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25435 jag snubblade över den hära filmen på youtube


Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25897 hmm! blev nyfiken nu... SRG 160 .. exakt ett sånt stubbrytningsaggregat
har jag på CAT grävarn... det är skapat av en man i söderhamn..
och det kallades "herkules" .. nån som vet mer om detta?? .. för jag har haft enda nya aggregatet som funnits tillverkat :shock:

Användarvisningsbild
Thunborg  
#25899
"spindeln" skrev:hmm! blev nyfiken nu... SRG 160 .. exakt ett sånt stubbrytningsaggregat
har jag på CAT grävarn... det är skapat av en man i söderhamn..
och det kallades "herkules" .. nån som vet mer om detta?? .. för jag har haft enda nya aggregatet som funnits tillverkat :shock:

Dom har alltså plaggierat ditt aggregat 😈
Begär ersättning, provision :roll:
Skoja bara :lol: Det är alltså att sånt brytaggregat du har :wink:

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25906 hej du glade :wink: exakt så är det , men jag har fått flera påringningar
av mannen som en gång byggde det . just på senare tid och han sitter ju med patentet i sin hand :? men jag har ingen aning om vad som händer idag , om det tillverkas nu o.s.v :?: 8)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).