Tänkte se vad folk tror om att skaffa C - CE körkort för att bli mer "attraktiv" på arbetsmarknaden?
och om det kan kompensera för att man inte har lika mycket erfarenhet av maskinkörning som andra, eller är det bara slöseri på pengar? Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in
och om det kan kompensera för att man inte har lika mycket erfarenhet av maskinkörning som andra, eller är det bara slöseri på pengar? Micke Holmgren skrev:Arbetsförmedlingen "pumpar ut" nyblivna CE förare i parti och minut... (som arbetsmarknadsåtgärd)
Du bör ha bra kontakter mot branchen (känna åkare) för att inte bli en i mängden med nya
"oerfarna" CE förare.
Krasst men tyvärr sant.
Valfridsson skrev:Ykb-yrkeskompetensbevis är enda namnet jag hört men jag antar att det är det du menar med abt!? Kan du gå den kursen för 1700kr så gör det, när jag kollade på att ta den i samband med c-körkortet skulle dom ha 25 000kr!
knaggen skrev:Valfridsson skrev:Ykb-yrkeskompetensbevis är enda namnet jag hört men jag antar att det är det du menar med abt!? Kan du gå den kursen för 1700kr så gör det, när jag kollade på att ta den i samband med c-körkortet skulle dom ha 25 000kr!
menade ykb det kostar ca 1700 per kurs tillfälle och dom som har ett yrkesförar bevis behöver bara repetera kursen i 35 timmar = 1 kurs tillfälle på 8 timmar och dom som tar ett c kort i dag får vackert gå 200 timmar ykb och det kan dom tacka det där jävla facket för att dom införde det .