Skogsmiljö och Trädlära

ja, nu ramlade det ner saker...

45 inlägg 20735 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

ja, nu ramlade det ner saker...

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20628 Verkar blåsa duktigt neråt Varberg, Göteborgs fiskhamn är översvämmad och den björk som jag tänkte såga ner vid brevlådan behöver jag inte fundera över mer. 8)

Får åka ut och titta i skogen imorgon.

Hur har det gått för er andra?



   TS
Avatar Fallback

Re: ja, nu ramlade det ner saker...

Huggis  
#20636
Mangan skrev:Verkar blåsa duktigt neråt Varberg, Göteborgs fiskhamn är översvämmad och den björk som jag tänkte såga ner vid brevlådan behöver jag inte fundera över mer. 8)

Får åka ut och titta i skogen imorgon.

Hur har det gått för er andra?



Jag bävar inför morgondagen, håller på att slutavverka en 30 hektar bokskog. Vill inte gärna åka land och rike runt igen och klättra i brötar.


Tror dock att vi har haft ett förhållande vis torrt klimat den senaste tiden så träden står stabilare. Men det finns många utsatta kanter fortfarande som lämnats i ren okunskap och idioti. Vi får väl se vad som händer.

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20637 Blåser gör det minsan. Hoppas inte mer skog blåser ner
Senast redigerad av valmet901 tis 09 mar 2010, 00:04, redigerad totalt 2 gånger.

Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20640 här nere blåser de riktigt mycke :? , va ute för 2 timmar sen o röjde vägen för morsan kunde inte komma hem, hon hade blivit instängd mellan träd :?, så de var bara ut med traktorn o motorsågen.
sen när vi senare tog andra hållet på vägen så låg där rätt mycke träd nere jämte vägen, så de kanske inte blir så kul o gå ut imon, vi som precis hade blivit färdiga på 2 ställen nu som är riktig sur mark.

Användarvisningsbild
Thunborg  
#20658 De sa på radion att en lastbil blåst omkull på Älvforsbron :oops:

Avatar Fallback
Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20734 Någon som varit ut i skogen och sett hur det ser ut?

Användarvisningsbild
kronos  
#20754
Röjkvist skrev:Någon som varit ut i skogen och sett hur det ser ut?

Här hos mig utan för vimmerby ser det väll hyffsat ut en 30-50 stora ganar bara

Avatar Fallback
Tulles  
#20778 Här i Frillesås N om Varberg har det inte varit någon större dramatik i skogen. Ändå blåste det nästan i klass med Per. Några enstaka träd i min egen skog, inga träd utefter vägarna. Känns ändå som om de tidigare stormarna rensat undan de svaga träden. Men jag har inte detaljkollat över några större områden.

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20791 Föll två träd i trädgården, men inget syntes i skogen. Ja, mitt partytält blåste ner för fjärde gången...

   TS
Avatar Fallback
Skogsante  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20812 Här i Värmland har det ju inte stormat denna gång men idag då jag inspekterade ett Sveaskogsskifte norr om stan såg jag att där man lämnat skärmställningar hade ströträd blåst omkull det är inte så omfattande men jag såg iallafall ca 10 omkullvräkta träd på denna fastighet.

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20814 Ramlade ca 50m hemma hos mig ... och ca 800-1000 m virke inatt hos grannen :( så nu är det fullt upp igen :) vatt och hjälpt grannen såga loss idag för han har redan maskin hemma :D så imon ska jag köra ut virke med hans 705;a och hans nya Mowi 12 tons kärra med 300 kran :D

Användarvisningsbild
Thunborg  
#20907 Här i Katrineholmsskogarna ser det bara ut att vara strödträd och nya hyggeskanter som gåttikull "skönt" Hur vart det för er nerått åtvid-Vimmerby-Kalmar :?:

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20949 här nere i Oskarshamn var det ganska lungt.. bara ett par granar som gick ikull :D

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20975 runt vimmerby är det en del som ramlat men inte alls så mycket som i Pär

Avatar Fallback
Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20987 Norr om Kisa blåste tegepannor av ett tak ned på min kompis bil :!:
Blir väl snart bara rotkapning som behöver göras i skogen framledes :(

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).