Skördare

valmet maxi dator (sunit)

12 inlägg 12442 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

valmet maxi dator (sunit)

luten  
#203712 Är det någon som behöver dator eller delar till de gammla sunit datorerna som satt i valmet skördarna i början på 2000 så säg till finns allt i datorväg till dessa /Lars



   TS
Avatar Fallback

Re: valmet maxi dator (sunit)

FMJ  
#205310 http://www.sunit.fi/en/contact.php

Kontakta företaget direkt. De har korrigerat de äldre modellerna.

Avatar Fallback

Re: valmet maxi dator (sunit)

luten  
#205337 hej nej jag är inte intresserad av att skicka datorer till finnarna undrade bara om någon här på forumet sökte någon dator /Lars

   TS
Avatar Fallback

Re: valmet maxi dator (sunit)

Rolanda  
#205772 Hej Har en Maxi dator i min 901a och jag har ingen signal ut till rullar öppna. Är det byta dator som gäller ???

Avatar Fallback

Re: valmet maxi dator (sunit)

luten  
#205779 Hej nej har du kollat så att det inte är fel på knappen bara? eller kabelbrott.har du mätt upp knappen?

   TS
Avatar Fallback

Re: valmet maxi dator (sunit)

Rolanda  
#205786 Hej Jag har kollat insignalerna till datorn och dom är ok. När jag gör testen på utgångar på VBUn så får jag ett - på rullar ut. Jag har skiftat solenoiderna Y13 och Y14 och får samma svar. Jag har kollat jorden med summer på kontakt Y13 och den är ok. Jag har kollat kabel 213 som kommer ut från kontakt B3 och den är ok.

Avatar Fallback

Re: valmet maxi dator (sunit)

luten  
#205790 vad har du för kran på den? om du har teleskop kran så skall det nog finnas någon ledig port på vbu har jag för mig vi höll på å trixade med det för några år sedan på just en 901

   TS
Avatar Fallback

Re: valmet maxi dator (sunit)

Rolanda  
#205794 Det är en teleskop kran. När jag gör testen utgångar från VBUn så är det två stycken portar som inte används. men hur ska man göra för att flytta utsignalen

Avatar Fallback

Re: valmet maxi dator (sunit)

luten  
#205797 ja just det då måste jag skruva upp en vbu som jag har liggandes
vilka nr var lediga på din och vilken ligger valsarna på?

   TS
Avatar Fallback

Re: valmet maxi dator (sunit)

Rolanda  
#205801 Jag vet inte vad kontakterna heter som är lediga men Hjul öppna ligger på X46 2 Kontakt B3 på VBUn
det är när jag gör testen utgångar VBUn som jag ser att två stift inte används

Användarvisningsbild

Re: valmet maxi dator (sunit)

Sampe  
#376162
luten skrev:Är det någon som behöver dator eller delar till de gammla sunit datorerna som satt i valmet skördarna i början på 2000 så säg till finns allt i datorväg till dessa /Lars

Hej!
Jo har du fungerande lcd till salu?
Ev hel sunit nero

Med vänlig hälsning, Sampe

Avatar Fallback

Re: valmet maxi dator (sunit)

gylto  
#472064 Hej
Är intresserad av allt som har med gamla skogsmaskiner att göra.
Hör gärna av dej så snackar vi.

Mvh
Henrik Fredriksson
070-5588994
info@nmdata.se

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).