Skördare

Valmet 911 med band?

11 inlägg 6875 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 911 med band?

snubblaren  
#205724 Kommer inte exakt ihåg serienamnet men det är en vanlig 911 med band ser typ ut som 4 miniatyrband ställ ifrån en bulldozer, var det något Valmet gjorde själva eller var det någon som byggde om maskinerna åt dem?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 911 med band?

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205744 Var väl eget bygge från valmet. Har för mig den heter X3M. Vetetusan om den inte finns än idag att köpa...

Användarvisningsbild

Re: Valmet 911 med band?

skogsjan695xl  
#205767 Det var ett tyskt företag har hag för mig. Samma som man ser på endel eco-logar.

Användarvisningsbild

Re: Valmet 911 med band?

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#205793


den du menar??

Användarvisningsbild

Re: Valmet 911 med band?

Skogshuggarninorr35  
#205800 Precis en sån :mrgreen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Fu7eMuKZFDI[/youtube]

Avatar Fallback

Re: Valmet 911 med band?

snubblaren  
#206075
Engstrand skrev:http://www.youtube.com/watch?v=Xzde1GEKlMc

den du menar??


Japp, borde inte det kunna vara en lösning i svedala med eller är de bra mycket dyrare än att köra med "vanliga" band?

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 911 med band?

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#206082 Det finns en film på youtube med en 911.4 eller .5 som kör med sådana band så det går nog ff att få tag i!

Avatar Fallback

Re: Valmet 911 med band?

snubblaren  
#206122 Ja fan får skriva upp 2 par sådana och en 911 i julklapp då :P

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 911 med band?

Lill Junior  
#206218 Ingick 4 kompletta hjul när man beställde dom förut, så va de ett par timmars arbete att byta från band till hjul.

Avatar Fallback

Re: Valmet 911 med band?

snubblaren  
#206224 Har du kört sådan?

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 911 med band?

Global-logging  
#237594 Det var ett företag i Österrike som utvecklade dessa banden.Thomas Holzer heter han som gjorde dom. Salde patentet sedan till valmet. Har själv en sadan. Kör i Alperna med en snake som dom kallas här nere o en 840tx med traktions vinsch. finns nagra här nere. Absolut inget för sverige da maskinen är väldigt tung (25ton) och skakar som bara den pa väg. kolla pa you tube o facebook efter Global-logging o där finns en del bilder o videos

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).