ons 16 jan 2013, 22:35#204927Bilini skrev:Hoppas du får möjlighet att köpa det, för min del är det nog inget alternativ då jag inte vill orsaka min familj för mycket oförutsedda kostnader och inte kan lösa det på annat sätt, tyvärr.
Detta är en förutsättning så hade jag inte marginaler så skulle jag nog inte ens tänka tanken
Ja visst är det ett härligt "community" vi har här. En riktig myshörna för skogstokar.
Alltid lika kul att läsa alla infallsvinklar om allt å inget.
Så det är bara att välja å vraka mellan diverse lösningar.
Angående de "mjuka" värdena så är det som du säger som spelar en viktig roll och sedan tror jag inte att jag kommer att få fler chanser/erbjudanden i framtiden då geografin häromkring ser ut som den gör.
Ja priserna ser ju inte så bra ut för köparna direkt och det krävs inget geni direkt för att lista ut varför erbjudandet kommer nu när analytiker spår att priskurvan för skogsfastigheter flackar ut...
Så det är smart att delge grannarna beskedet om avyttring först
Angående skogen som räknas bli kvar så tror jag nog det ska klara sig.
Annars hade det blivit lättjagat
Jo, angående de övriga intressenterna så kommer det nog att glida en ur händerna tyvärr.
Har hört från flera håll att de som arrenderar jakten där nu har jagat hela fastigheten ett bra tag och där ser nog inte jag ut som ett hot direkt.
Ett saftigt bud på hela är ju bättre än två halvdana.
Å andra sidan sade ägaren med egna ord att det är inte enbart den ekonomiska biten som avgör helt å hållet vem som får köpa så ett litet hopp finns fortfarande...
Valmet 505 skrev:Köpte en grann fastighet för ett och ett halft år sedan fick slutredovisningen i dag . Betalade 550 sek m3s.
Var det nånstans i de Södra delarna i vårt avlånga land?
Skönt att det gick i lås. Positiv läsning gillas
Den siste på Jorden som svälter ihjäl är skogsägaren
Stolt ägare till en Belarus 920 Syncro, Patu 9T med 203T, Niab 5-15B,Hsqv 550XPG TrioBrake, Hsqv 346XPG New Edition TrioBrake, Hsqv 339XPx2, Stihl FS460C-MK, Hsqv 250RX, Husq 242XP och en Dolmar;)