Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Loglander?

8 inlägg 7422 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Loglander?

erik johansson  
#20276 Undrar om det är någon som har erfarenheter av Loglander skotare?



   TS
Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20278 jag har bara sett den på elmia. den så fin ut och genomtänkt 8) man kunde dra lite paraller med norcar skotarna iaf utsendemässigt :? skulle själv vlija ha en sådan (perfekt strorlek) men far min och jag bleknade vid priset..(kommer inte ihåg hur mycket det var)men men :D

Avatar Fallback
erik johansson  
#20283 Tror priset var ca 800-1000000kr beroende på utr.

   TS
Avatar Fallback
Pjatte  
#20402 fick precis hem lite brochyrer och priser, den som var som demo hade 400-hjul, movi 500 kran men inte så mkt mer lull-lull.
prislappen var 1.350.000:- + moms.

kommer troligtvis att byggas en liknane i alunda, se vidare8*8 i storlek med vimek, intesserad?

Avatar Fallback
erik johansson  
#20412 ska åka och titta på en visning 22/2 utanför Växjö, får se omdet är något att ha.

   TS
Användarvisningsbild
Ezzelino  
#20500 tja chefen e på väg ner dit just nu med vimeks biokombi.. han ska köra där

Avatar Fallback

Re: Loglander?

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164940 Det är en Loglander på blocket för 680.000kr.
http://www.blocket.se/skaraborg/Logland ... m?ca=2&w=3

Den har gått 3000 timmar, hur många timmar klarar en Loglander innan den behöver
omfattande reparationer?

Avatar Fallback

Re: Loglander?

Anders_S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#218699 Jag undrar om inte en skotare med så långt mellan hjulparen (hjul på samma boggi) inte blir svårstyrd?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar