Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Fjärrstyrning av gammal Warn vinsch

6 inlägg 7234 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fjärrstyrning av gammal Warn vinsch

rajlo  
#201383 Jag har en gammal Warn vinsch med ett vred istället för knappstyrning. Är sugen på att sätta dit fjärrstyrning. 1 är det möjligt 2 går det köpa nått billigt pirat 3 hur kopplar man



   TS
Användarvisningsbild

Re: Fjärrstyrning av gammal Warn vinsch

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#201389 Hej, får redan nu be om ursäkt för detta inlägg som kanske inte är helt PK, men jag kan inte låta bli...

Klart att det går, men det är kanske inte så billigt, väldigt lätt att installera dock, och så är det röststyrt. 8)

Bild

Avatar Fallback

Re: Fjärrstyrning av gammal Warn vinsch

rajlo  
#201406 He he jag har redan en sån men jag tyckte den funkade bättre i köket

   TS
Avatar Fallback

Re: Fjärrstyrning av gammal Warn vinsch

Qkeeper  
#201410 Här är iaf en billigare variant av radiostyrning som vi haft monterad till våran warn vinsch sen 2008 enda som vi gjort är att bytt batterier i dosan en gång så kan väl inte säga annat än att den funkat bra :)

http://www.garage24.se/atv/tillbehor/wi ... 230-906-80

Har för mig att jag sett en liknande den här på blocket för 495:-...

Användarvisningsbild

Elektrisk inkoppling av vinschen

traktorz  
#201431 Jag funderade lite på olika alternativ beträffande inkoppling av fjärrstyrning till vinschen, se
kopplingsschema i tråden: viewtopic.php?f=21&t=10847

Vi har en liknande fjärrstyrning till vår Bronco-vinsch från Duells. Den har fungerat bra hittills, men undrar just hur bra vattentät dess kapsling är.

Avatar Fallback

Re: Fjärrstyrning av gammal Warn vinsch

Qkeeper  
#201436 Boxarna ska väl tåla att monteras där de utsätts för väta? Våran ligger i det lilla facket på höger skärm som grizzlyn har.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).