Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Köp av 4-hjuling ??

6 inlägg 5195 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Köp av 4-hjuling ??

Lövnäsen  
#199212 Jag är på väg att ev köpa en Kawasaki Prairie kvf 400 -99, den har gått 150h.

Det ingår fina original däck på originalfälg plåt , med pigg-snökedjor nästan nya, 27 tums monster däck nya på aluminium fälg.

En frontmonterad Warn winsch nästan ny.
Sedan ingår en lunnings vagn i bra skick med handwinch, spännband, mkt lite använd.

Den har gått mkt lite i skogen, endast lite klengallring i 2 vintrar, sedan mest nöjesåkning på grusväg med hund o fru vid sommarkvällarna.

Han vill ha 40.000 kr inkl moms.

Vad tror ni om detta, är det något att satsa på o är det en bra maskin att ha i skogen.

Jag har lite stenig mark bitvis annars mest jämn mark o bitvis lite blött.

Det är mest tänkt att använda den till gallringar o partier där det är svårt o trångt att komma fram med traktor o huggarvagn.

Tacksam för synpunkter, tips, råd även ris o ros.

Ha det bra// Lövnäsen



   TS
Avatar Fallback

Re: Köp av 4-hjuling ??

Blivande snickare  
#199217 KÖP BORT!!

Avatar Fallback

Re: Köp av 4-hjuling ??

strombom2  
#199221 ingen dum ide. Men tror du inte att den kan vara lite klen? Har en Yamaha Grizzly 700cc, nästan att den är lite för klen ibland, eller de beror på hur mycket man lastar förstårs, har fått byta bak axlen på den en gång, och haft den i lite mer än ett år och den har gått 170tim, men de har blivit en del fast körningar i backar o så.. men som sagt allt beror på hur mycket du tänkt köra o hur mycket du kör per lass ...

Användarvisningsbild

Re: Köp av 4-hjuling ??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#199222 Bara köp. Märkesgrejer och fina tillbehör behåller värdet ifall du säljer vidare.

Avatar Fallback

Re: Köp av 4-hjuling ??

axwell  
#199248 En fin maskin, jag gillar Kawasaki men priset är i överkant.

http://www.atvforum.se/Forum/index.php? ... #msg208525

Avatar Fallback

Re: Köp av 4-hjuling ??

Lövnäsen  
#199262 Slurfi: Ja, en märkesmaskin är det självklara valet. Det är väl tänkt att inte bli så stora lass vid utkörning till avlägg, eftersom att det bara ska transporteras till ett lättåtkommligt ställe för traktor o huggarvagn.

Axwell: jag vet inte om priset är så mycket i överkant, eftersom dessa priser verkar vara utan redskap o 27 tums hjul.

27 tums monsterhjul kompl, ligger väl på ca 5.-10.000 kr.

Lunningsvagnen är en Nyvab.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).