Skogsarbete

Praktikplats sökes så fort som möjligt!

3 inlägg 3690 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Praktikplats sökes så fort som möjligt!

Simonjonasson  
#190563 Detta är kanske inte rätt ställe att söka på. Men det är värt ett försök.
Är en kille på 19 år som söker praktik plats vecka 43-44. Går en ky-utbildning som skogsbruks tekniker. Har haft 9 veckor maskin tid i både skördare och skotare. Söker allt som har med skogsbruk att göra, Röjare, manuell huggning eller maskin körning. Samt virkesmätare och planerare.
Går i Värnamo, har även gått 3 års gymnasium utbildning i Svenljunga inriktning jakt och Viltvård, även där körde jag lite skotare men gick mest med motor och röjsåg.
Bor utanför Göteborg, i Ale kommun.
Dålig på att presentera mig själv. Men vid ett visst intresse kan ni ringa eller maila.
Finns det viss chans att jag hamnar i maskin får nu en ersättning för förlorad produktion.
Men det tar vi när du ringer! ;)

Tack för svar!
Simon Jonasson


Nå mig på 073- 542 82 92
Eller simonjonasson@hotmail.se



   TS
Avatar Fallback

Re: Praktikplats sökes så fort som möjligt!

jan larsson  
#190622 jag sökte likadant för min grabb. det är en svår branch att planera exakt i med mycket säkerhetsregler mm. därför är en del avvisande men kan hänvisa vidare.
jag gav nästan upp men fick till slut tips som gjorde att det löste sig kanonbra.(med kort varsel)
nu första veckan har han åkt skördare på två olika ställen. nästa vecka blir det timmerbil och sågverk.
så mitt bästa tips är att.
ring runt till olika inköpare. någon tycker säkert att det är roligt att hjälpa till och de har bra kontaktnät. (allt från skogsägare till försäljning av färdiga råvaror)
kolla direkt med dem som kör maskiner. (gärna flera olika)
kolla även sågverken. där finns möjlighet till olika sorters praktik. (från mätstation till hyvleri)

mycket ringa blir det. men vill man något tillräckligt mycket så får man ligga i.

så lycka till

Avatar Fallback

Re: Praktikplats sökes så fort som möjligt!

Simonjonasson  
#190635 Jag hade tur. Fick faktiskt svar idag, vilket var väldigt skönt. Ja, har sökt i ca 6 veckor.. Men alla är avvisande pga ingen maskin ledig eller det dåliga vädret vi drabbats av. Men som sagt, nu är det löst! Och det är jag riktigt riktigt glad över. :)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).