Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vilken ATV, fyrhjuling ska jag ha?

21 inlägg 27326 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV, fyrhjuling ska jag ha?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#189788 Det är ju flak på Polaris X2

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV, fyrhjuling ska jag ha?

skogsbonne  
#190530 Jag skulle säga grizzly 550 eller 700 det är inte stor skillnad i pris ca 10k. 550 räcker gott och väl till det du ska göra, en 4hjuling klara mycket mer än man tror.
vill du inte att 4hjulingen ska saka i dom branta backarna köp 700 och häng på en hydralisk vagn:)

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV, fyrhjuling ska jag ha?

Jekens  
#190859 Fick tillfälle att snabbprova och se en 700 grizzly med bandsats i action i veckan när vi drog ut en kalv. Såg riktigt bra ut. Helt klart ett hett alternativ. Måste säga att den gick grymt bra med banden. Riktigt blöt myr men den flöt på hur fint som helst. Tack för alla svar

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken ATV, fyrhjuling ska jag ha?

skogsbonne  
#190921 ja med bandsats så tar man sig överallt bara det inte är en vägg. ja dom flyter med banden på så har man mycket snö eller blöt mark så köp bandsats

Avatar Fallback

Re: Vilken ATV, fyrhjuling ska jag ha?

Jekens  
#190922 Det jag kom att fundera på var hur bandsatsen fungerar om det är stenigt? För helt klart vart det ju stötigt när det var sten och hur blir hållbarheten?

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken ATV, fyrhjuling ska jag ha?

jordenxxx  
#191855 Själv skulle jag ha köpt mig en Suzuki 750xp Big Swede om jag satt i dina kläder av några orsaker

1 Suzukis kvalité är i det närmsta omöjlig att slå tag (Stegmaster´s) Suzuki som ett exempel :mrgreen:

2 köp gärna starkare än du behöver eller skulle du själv försöka fälla ett överdimensionellt träd med en Stihl MS 170D? :shock:

3 ta gärna en maskin med servo det underlättar väldigt mycket även vid kortare stegpass
eller när du ska kränga vid lutning mot t.ex en sten :!:


hoppas du hittar rätt maskin för dig :P

MVH Johan

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).