Motorsåg och handhållet

Husqvarna 359, är det en vanlig motorsåg?

8 inlägg 8429 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna 359, är det en vanlig motorsåg?

snuffis  
#187272 Tjenare!
Tänkte höra mej för om husqvarna 359 såg, jag har en sån och är kanonnöjd med den, men har nästan aldrig träffat någon som har en likadan, finns det någon som kan säga något om den eller kanske rent utav har en?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 359

Vedproducent  
#187274 Jo jag hade en tills för två veckor sen då någon var inne i maskinhallen och stal den. Jo jag hade den mest till att kapa grova rotkubbar och den var ju hyfsat bra till det. Priset 5000 kr inkl moms är ju billigt.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 359

snuffis  
#187288 ja den var ju riktigt billig med den effekten, och märket då natuligtvis

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 359

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187340 Har haft min i 4 år nöjd med den är min första såg när jag är i skogen hugger bara löv och den funkar kanon. Fick prova 560 i våras den var ett strå vassare men 359 an funkar bra för mig som nästan är amatör

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 359

r93  
#187366 Har en jag med, köpte den förra året, som vedproducent skriver med priset gick det inte att låta bli, har den som andrasåg har gått väldigt lite, men till vintern ska det ner mycket övergrova aspar då ska den få jobba lite.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 359

volvo_buster  
#187375 Har en vi också!
Väldigt nöjda med den och jag har för mig vi inhandlade får precis mellan stormarna Gudrun & Per. Mycket kraft för pengarna och vad jag vet så är/var 359 en export-såg som egentligen inte släpptes på Sverige utan var avsedd för USA mm.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 359

land cruiser  
#187404 har en jag också funkar kanon bra

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 359

rikard_e  
#187466 Hejsan, jag har ett 359, kan verkligen rekomendera det.

Vad jag fattat som så är det ett ombyggt 357xp, ett av husqvarnas proffssåg.
Kör med ett 16" svärd.

Bra såg till billig peng.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).