Motorsåg och handhållet

Jonsered Cs 2150

6 inlägg 10636 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Jonsered Cs 2150

jupiter98  
#187354 Hej!

Jag har en Jonsered Cs2150 som då man kör med den riktigt fyller ljuddämparen med bensin och det är inte riktigt roligt en tidsfråga innan den fattar eld,,,så nu till frågan är det nån i dettta forum som vet vad det kan bero på Mvh Stefan


Sen om man har 11 kg comp i den är det gokänt?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Jonsered Cs 2150

totte  
#187365 Du har troligast en läckande nålventil i förgasaren. En renoveringssats med nålventil behövs.

Kompen är bra.

Avatar Fallback

Re: Jonsered Cs 2150

jupiter98  
#187367 Tack för snabbt svar Totte,,, Skaffa den här sågen före helgen,är det en bra såg cs 2150?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered Cs 2150

totte  
#187374 Skall väl vara en rätt OK såg i klassen. Har inte själv nån erfarenhet av den, få se om nån som har/har haft kan fylla på med lite mer omdömen.

Avatar Fallback

Re: Jonsered Cs 2150

volvo_buster  
#187377 Gillar vår 2150 enormt mycket! Bra drag och en pigg såg i övrigt, faktiskt den bästa Jonsered jag har provat (betyder egntligen inte så mycket då jag bara provat 3-4 st)

Avatar Fallback

Re: Jonsered Cs 2150

Storken  
#187383 Det är väl ingen favorit hos mig...
Vill minnas att den hade en tendens att vibrera loss skruvarna till kåpan samt ljuddämparen.
Vevhus i plast, ingen utbytbar kedjefångtapp... :-s
Annars så var den lätt och trevlig på det viset och gick faktiskt riktigt bra i motorn.
Varning för det här med ljuddämparen, kolla att den sitter fast i bland!
Annars kan packningen ramla ner och smälta hål i oljetanken! (plast)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).