Öppna kategorin

Allternativ till gran?

17 inlägg 8910 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Allternativ till gran?

towes  
#187277
ollefia5662 skrev:Towes: Stressade skaraborgare stämmer inte på oss, men att inte få mer än 14 dagar på sig, mitt i inflyttningen, att bestämma en sådan sak, tycker vi är snålt. Vi hade hoppats på att få lite tid på oss, " skinn på näsan".

Då misstolkade jag er tidsbrist. Tolkade den på lång sikt.
ollefia5662 skrev:Vi bor på Billingen, bokstavligen. Tack för råd och tråd! :wink:
Så fantastiskt trevligt. Hoppas då inte er skog ligger i Blängen-mossen :smile:. Hellre på västkanten mot Hallen-hållet med västlig utsikt mot Öglunda/Eggbyhållet, härliga solnedgångar.
Som ni kanske gissar kan jag min Billing. Fanns en tid då jag kunde hitta nästan var sten o sänka på Nordbillingen, en plats som fortfarande känns som "hem". Därav min nyfikenhet. :smile:

Tycker Tosca här ovan har en bra synpunkt. Kolla varför det skulle vara så brått.
När det sedan blir aktuellt så bör markens typ och ert intresse styra. Är det nära hemmet? Då kanske en ljus lövskog är bäst. Nu när tid finns kanske tom hägn kan vara tänkbart? Med så liten areal så kanske man vill göra något extra. (Men lärken är som sagt fin den också...)

Elmia
Avatar Fallback

Re: Allternativ till gran?

ollefia5662  
#187299 Hej Towes! Vi bor åt Hallan-hållet, vägen inte långt här ifrån.Hemmet ligger i Ljungstorp, mellan Skövde och Skara, men det vet du säkert. :o Roligt att få prata med någon som vet en hel del om området.

Vi har en del mark bakom huset och en del på andra sidan vägen.Du och flera här har gett oss lite att tänka på, och det tackar vi för! :P

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).