Pjatte skrev:vad det gäller kranmodeller mm så kommer det att sitta en 4,5 meters farmakarn, pga att priset skall vara försvarsbart, men att sätta dit en större kran om man vill kommer att vara möjligt, men då som extrautrustning, maskinen kommer även att bara utrustad med stödben.
Admin@skogsforum skrev:Hej,
Jag blev lite konfunderad nu...
Läste ett reportage i Skogsland i november ifjol om denna maskin. I det reportaget finns ju maskinen med Farma-kran och färdig vagn, t.o.m priser (strax under 250kkr komplett om jag inte minns fel).
Tror vidare att det var nån skogsägare i Åtvidaberg som varit med och tyckt till via en prototyp.
Men detta kanske är en vidareutveckling på denna eller har jag drömt?
Jag har för mig att ventilpaketet till kranen satt på sidan om maskinen så man stod intill ena bakhjulet och spakade kranen.
Valtra skrev:nutte skrev:Mangan skrev:Scorpion satte de pris på ca 600.000:- i en annons i SkogsLand.
Priset är på en scorpion exakt 670´ + moms har ringt å kollat idag...
vet nån va vimek 606 kostar?
Tror den ligger på 700k
Pjatte skrev:vad det gäller repotaget i skogsland så stämmer det alldeles utmärkt. maskinen var där en prototyp av den lite stärre och starkare mactracen, fast med en specialskogsvagn som dom åxå bygger på samma ställe.
denna maskin som jag och mats (ägaren av mapro systems) skall bygga kommer att vara som en mactrac modell skog fast överdimensionerad med 2, vänd bakochfram och med boggielådor, riktig midja större hjul mm.mm.
Valtra skrev:nutte skrev:Mangan skrev:Scorpion satte de pris på ca 600.000:- i en annons i SkogsLand.
Priset är på en scorpion exakt 670´ + moms har ringt å kollat idag...
vet nån va vimek 606 kostar?
Tror den ligger på 700k
Andreas_93 skrev:Hej en Vimek 606TT kostar mellan 562,500-599,500kr
Mangan skrev:Vad kommer den att väga, tom och med lass?
Får se om min bro håller...