Gallring

Skifte gallrat utan lov

78 inlägg 39688 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skifte gallrat utan lov

Mäki  
#186215 :surp: Å herre gud och allt detta för 100m3????
skogen ser ju så gammal och gles ut från tidigare så vad tänkte dom med?

Malwa
Avatar Fallback

Re: Skifte gallrat utan lov

volvo_buster  
#186216 Efter att sett dessa fåtal bilder hade jag helt bytt taktik!
Polisanmälan --> Stämning --> Rättegång

Jag hade blivit as-förbannad om detta hade hänt på min mark!!!

Den som gjort detta har felat så ända in i bängen!!!!

Det är ju körskador för hundratusentals kronor om allt skall fixas till, finns inget som helst försvar för att köra så på annans mark. Sen kan de skylla på precis vad som helst anser jag!

Avatar Fallback

Re: Skifte gallrat utan lov

Skogsbonnen  
#186220 Ja skogen var som sagt färdiggallrad. Gick ett varv längs körvägarna och tog ett 50-tal bilder på områden som ser exakt likadana ut. Räknade till ett 20-tal träd som var barkade av kärskador bara längs körvägarna. Finns ingen ursäkt till denna skadegörelse.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skifte gallrat utan lov

haggloader  
#186235 Jag är lite trög, men visst användes ditt skifte till att komma åt grannens skifte och få effektivare körväg för entreprenören?

Det är väl inte avverkat utanför deras körvägar?

Avatar Fallback

Re: Skifte gallrat utan lov

Skogsbonnen  
#186238 Ja det anvændes før att køra genom men de har æven "gallrat" på runt 5-6 ha utanfør huvudvægen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skifte gallrat utan lov

towes  
#186241 Och de hade varken lov att köra genom eller gallra? Om svaret är nej även på genomfarten så är det ju än värre, för då har ju trafiken varit så stor att skadorna är större än de varit bara av gallringen. Rätt?

Användarvisningsbild

Re: Skifte gallrat utan lov

machonisti  
#186255 Vrid åt tumskruven glöm vänskap det har dina s.k. vänner redan 😡 gjort!!!

Avatar Fallback

Re: Skifte gallrat utan lov

Skogsbonnen  
#186259 Rätt!!

   TS
Avatar Fallback

Re: Skifte gallrat utan lov

Storken  
#186269 Med såna vänner behöver man inga fiender... 😡

Avatar Fallback

Re: Skifte gallrat utan lov

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#186272 Skaffa advokat är mitt tips.

Avatar Fallback

Re: Skifte gallrat utan lov

haggloader  
#186280 Kanske inte spelar någon roll, men hur har det gått till?

Först körde entreprenören sönder skiftet och kom på att det är lika bra att gallra, för att sedan stoppas av arbetsledning eller egen moral??

Avatar Fallback

Re: Skifte gallrat utan lov

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#186281 Kräv ett snabbt ersättningsförslag eller polisanmal direkt! Det där är allt annat än acceptabelt!

Avatar Fallback

Re: Skifte gallrat utan lov

surjämten  
#186356 Försök att få hjälp av skogsstyrelsen i området? Ett besök av någon därifrån kan vara ett trumfkort i ett senare skede. Skogsstyrelsen ska väl hålla koll på hur saker o ting sköts eller missköts ?
Här får de ju även ögonen på miljömarodörer.

Avatar Fallback

Re: Skifte gallrat utan lov

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#186363 Tycker jag var ett bra förslag av surjämten, att de kommer dit och skriver en rapport om körskador mm.

Användarvisningsbild

Re: Skifte gallrat utan lov

Ecologger  
#186415 Det är skrämmande att de kan gå till såhär, stå på dig! Detta är så fel de kan bli...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).