Skördare

Svag kran

19 inlägg 9888 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Svag kran

finskpinne  
#183660 Men jag rekommenderar starkt att du använder en mätare när du ställer upp trycket. För om du ställer upp trycket för mycket så lider både kranen och cylindern. Och dessutom grundmaskinen, nu är ju iofs grundmaskinen en 911 så den borde ju klara av detta aggregat och denna kran galant. Är det dubbelutskjut eller enkelt? Kör man med för höga tryck så blir livslängden lidande och dessutom bränner man onödigt mycket bränsle...

Användarvisningsbild

Re: Svag kran

skogsjan695xl  
#183682 Det är dubbel. Satt och kollade lite i reservdelsboken om sektionen. Det sitter fasta tryckinsatser så det glr inte ställa trycket högre än dom utan att byta tryckinsatserna. Det sitter inget tryckuttag på lyften så jag skarvar på en slang så trycket kollas.

Avatar Fallback

Re: Svag kran

ulfgustav  
#183695 Är det inte så att det både är schockventiler (fasta) och signaltryckbegränsare (ställbara) på sektionen. Normalt sett så kan du då ställa signaltrycket till ca 80% av chockventilernas värde. Ställer du dem högre ja då förorsakar det överströmning i chockventilen med värmeproblem som följd

Användarvisningsbild

Re: Svag kran

finskpinne  
#183831 Jo nog ska det oftast finnas chockventiler, det brukar stå på dom hur många bar dom är. Dom ser oftast ut som vanliga proppar som skruvas med innersex-nyckel.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).