Traktorer och processorer

Min Fiat läcker olja

9 inlägg 5769 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Min Fiat läcker olja

X-lon  
#181030 Min fiat har börjat läcka olja från en banjokoppling som sitter ovan på bakaxeln mitt under hytten. Jag tror den går in i ventilpaketet för jordbrukslyften.

Men hur ska man komma åt att dra den måste man bort med hela hytten? Läckaget har jag lyckats hitta med hjälp av en spegel och ficklampa.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Min Fiat läcker olja

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#181068 Kanske räcker om man släpper ett hyttfäste och donkar upp?

Avatar Fallback

Re: Min Fiat läcker olja

Tosca  
#181069 Ett hjul brukar de ganska ofta ta av när traktorerna är inne för reparation, det kanske kan hjälpa?

Avatar Fallback

Re: Min Fiat läcker olja

X-lon  
#181131 Ja hjulet har jag funderat på att man skulle kunna ta av. Men jag tror hytten går ner vid hjulet men det är värt ett försök.

Jag har även funderat på att göra en lucka i golvet under stolen men det känns väl så där.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Min Fiat läcker olja

Mäki  
#181155 Är du säker att det inte finns en lucka färdigt under stopningen? det brukar gå att skruva ut vissa delar av golvet på traktorer.

Sedan är det ju bara så i branschen mekanik att det är trångt värre och det skall ofta till att stå på huvet för att lösa det omöjliga.

Avatar Fallback

Re: Min Fiat läcker olja

X-lon  
#181174 Ja jag ska kolla om det finns nån färdig lucka.

Jo det där med att det är trångt i den branschen har jag lärt mej, oftast verkar det ju som dom börjat bygga runt den prylen man ska laga.

   TS
Avatar Fallback

Re: Min Fiat läcker olja

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#181259 Vilken Fiatmodell är det ?

Avatar Fallback

Re: Min Fiat läcker olja

X-lon  
#181272 Det är en 680DT.

Jag lyckades nog få de tätt igår efter att vridit armarna ur led för att nå med en hylsa och rörtång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Min Fiat läcker olja

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#181555 Jag bytte en av de slangarna på min 880 förra året, jag hade ca. 20cm tillgodo.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).