Traktorn i skogen

Är Ford något att ha?

19 inlägg 46104 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Är Ford något att ha?

Applegate  
#179987 Så sant.
En BM430 eller MF 575 ligger lite lägre i pris men pengarna räcker ju inte till allt:( En bra huggarvagn skall ju också inhandlas:)

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Är Ford något att ha?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180063 Så är det, men jmfr likvärdiga maskiner, tex en BM430 känns ganska ålderdomlig
så den kanske ska matchas mot en sen sextiotals Ford för att det ska bli rätt.
Provkör innan du bestämmer dig.

Avatar Fallback

Re: Är Ford något att ha?

rikard_e  
#180832 Jag kör med en Ford 4000 -75 i skogen, den används mest. Har haft småfel, bytt hydraulpump, men det var pga för lite olja, så kan inte skylla på dålig kvalité.
Den går både i skogen och i jordbruket, kan inte tänka mig en billigare traktor

Avatar Fallback

Re: Är Ford något att ha?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180852
Slurfi skrev:
volvo_buster skrev:Jag anser iaf att Ford/Fiat är hyffsade maskiner men trånga i hytten.

Jämfört med tex Valmet & Volvo BM är de ju rymliga.


Det där håller jag verkligen inte med om!! Ford tycker jag har trång hytt ifall man jämför med valmet (jämför ej med tex 405,665,700) till skogskörning så är det 505-805(905 6 cyllindrig så lite väl lång) eller någon i 6000 serien, där är det stor plats i hytten och slät undersida. Bukplåtar behövs inte.

Fordens undersida har väl några ställen som är ömtåliga och en hitch som man kan hänga sig på. Fiat har väl rykte som ganska bra skogstraktor vad jag hört, men jag har aldrig suttit i någon.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).