Skogsnyheter

Södras VD avgår

19 inlägg 11684 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Södras VD avgår

4WD  
#174770 ?
Senast redigerad av 4WD tor 07 jun 2012, 17:02, redigerad totalt 1 gång.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Södras VD avgår

volvo_buster  
#174773
4WD skrev:
Skogstomte skrev:Jo, tyvärr har vi ju många facit på att medlemskooperativ inte funkar i längden, i slutänden kan de tom motverka sina egna syften. Framtiden får utvisa om Södra redan är där eller om det tar ett tag till.

Det är tragiskt att det alltid får gå för långt bara:

"Leif Brodén får lön för uppsägningstiden, som egentligen är ett halvår,5 miljoner kronor och dessutom är han berättigad till ett avgångsvederlag på 20 miljoner kronor"

Inte lite svett bakom de miljonerna. När man tänker på ditt och mitt arbete så vill man konfiskera pengarna och landsförvisa alla såna samvetslösa personer som saknar sinne för proportioner när det gäller att roffa åt sig.


Håller med till 100% MEN problemet är att styrelser sitter med och om inte vid förhandling så iallafall vid undertecknande utav sådana avtal. "Morötter" är ju alltid bra men storleken på moroten tenderar att spåra ur. Inte lite skog utav medlemmarna som ska till för att betala ut detta.

Avatar Fallback

Re: Södras VD avgår

macke  
#174792 Södra sparkar ett gäng till.
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/sodra-s ... er(3266961).gm

Användarvisningsbild

Re: Södras VD avgår

Skogstomte  
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).