Skördare

flis skördare

12 inlägg 4810 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

flis skördare

495 xl  
#17575 tänkte höra om det finns någon här som har nån erfarenhet av flismaskiner,vilken typ av hugg och vilken basmakin som är lämplig?
i och med att det blir mycket hjulande så vore det kanske lämpligt med converter drivning,men det finns väl ingen modern maskin som inte har hydrostat drift??



   TS
Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17578 nää jag vet ingen modern skogsmaskin som har converter, tror inte de fins nån, försvann för över 20 årsen ungefär!

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17579 kanske bättre att överväga att köpa en lastbil med hugg på istället kanske :lol:

Avatar Fallback
495 xl  
#17582
valmet901 skrev:kanske bättre att överväga att köpa en lastbil med hugg på istället kanske :lol:


problemet är att dom vägar man klipper upp är ibland så dåliga att du inte kommer dit med en lastbil :?

   TS
Användarvisningsbild

SRG

pendomaster  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17583 Här kanske finns nå´t som passar :D
http://www.srg.nu/default.aspx?id=58&langId=sp

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17590
495 xl skrev:
valmet901 skrev:kanske bättre att överväga att köpa en lastbil med hugg på istället kanske :lol:


problemet är att dom vägar man klipper upp är ibland så dåliga att du inte kommer dit med en lastbil :?

Vad är det för nåt du skall ha maskin till då mestadels då är det att flisa efter en klipp då eller.

Avatar Fallback
495 xl  
#17651
valmet901 skrev:Vad är det för nåt du skall ha maskin till då mestadels då är det att flisa efter en klipp då eller.


ja precis :wink:

   TS
Användarvisningsbild
Lill Junior  
#22832 Köp en Volvo A25 å montera kran å flismaskin på.

Avatar Fallback
harvesterhead  
#23274 Cat har skotare med converter.. :D tror dock inte att de finns i sverige..Annars är ju som någon tidigare sade A25 inte helt ovanlig. Det är betydligt sämre i terrängen enligt en fd. arbetskamrat som körde en.

Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#23322
harvesterhead skrev:Cat har skotare med converter.. :D tror dock inte att de finns i sverige..Annars är ju som någon tidigare sade A25 inte helt ovanlig. Det är betydligt sämre i terrängen enligt en fd. arbetskamrat som körde en.


du har svårt att traila (eller hur det stavas) en dumper med flistugg på. dom blir för höga för dunderbyggen mm.. :lol:

Avatar Fallback
harvesterhead  
#23324 Korrekt min vän..

För höga för trailer.. tänkte inte på det, min polare hjulade från Sundsvall till skellefteå..Typ 40 mil..kom inte under vissa viadukter ändå..

Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#23328
harvesterhead skrev:Korrekt min vän..

För höga för trailer.. tänkte inte på det, min polare hjulade från Sundsvall till skellefteå..Typ 40 mil..kom inte under vissa viadukter ändå..


företaget jag jobbar åt har funderat på det men lagt ned det efter dom fick veta om höjderna :cry: synd för du flyttar ju fan så mkt snabbare..

dom har istället funderat på vanlig traktor med flishuggsvagn med balja på :) då ska tydligen höjden stämma

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar