Socialt (mer om oss)

Historien bakom ditt alias på skogsforum

150 inlägg 67685 visningar 45 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Blivande snickare  
#174497 :lol: :lol: :lol: Latmask!

Elmia
Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

blixxxt  
#174537 :D

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

rockfax  
#174600 Mitt nick kom till för 7-8 år sedan, då jag började spela ett online spel med min granne. Och han hade namnet klurefax, och jag satt och funderade länge på ett nick men kom inte på något, då slog det mig att jag som gillar rock/hårdrock, sen tar jag fax från hans namn så får man ju Rockfax. Och sen den dagen har jag varit Rockfax. Blir även kallad det på skolan av vissa som känt mig länge.

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Timmerville  
#184962 Har ägt en Timmerville i en massa år!

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Sunilorblede  
#184963 Mitt förnamn baklänges följt av mitt efternamn baklänges. Blev sedan mina syskon av någon anledning började kalla mig för Sunil då ju det är ett namn som man kan ha som förnamn och råkar vara mitt namn, Linus, baklänges.

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

ÅsaNisse  
#185009 Är väl lite som namnet. Uppfinner och bygger en del. Går väl inte alltid samma vägar som andra.Jagar lite med bössan osv.

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Nordik  
#185947 kortade ner namnet på rävlockpipan nordikpredator till bara nordik för länge sedan sen har det blivit kvar

lockpipan är för övrigt skit...

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

molnia  
#186026
Nordik skrev:lockpipan är för övrigt skit...


okej
jag såg en instruktionsfilm ov lockjakt på räv i tisdags, vad enkelt det såg ut att vara.
men brukar vara något helt annat när man får pröva saker själv.. :cry:

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Nordik  
#186058 ja det krävs lite träning med pipan innan man får in det riktigt. men enkelt är det . fått in räv på 15 m med lockpipa

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

skogssvinet  
#189136 Mitt kom när jag sa till några som eldade på min mark. Dom hade huggt ved från levande träd. Jag sa till dom att sådär får ni inte göra. Ni kan ta döda grenar och pinnar om ni vill och elda men det där tolererar jag inte. Stämningen blev ganska otrevlig och till slut så körde jag i väg dom två männen. Dom tog sin båt och stack i väg. Väl ute på sjön så skrek dom till mig;
Ditt jävla skogssvin!

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

rikard_e  
#189152 Haha det var en av dom bästa historierna hittills!

Ja , mitt nick är väl inte så svårt att lista ut varför så.

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

stektlök  
#192271 Ha ha ha skogssvin ! roligt namn.
Jag gillar stektlök :)

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Kjell S - II edition  
#192331 Kjell S den förste.... försökte tillsammans med adm. logga in efter databyte. Inga förslag hjälpte och tyvärr var det bara Skogsforums sida som krånglade. Efter ett otal försök att komma in igen - gav jag upp - därav den nya, förhoppningsfullt bättre jag själv..

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Jeep  
#192342 Kort och lättstavat så blev det bilen jag kör... 🧠

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

ollonet  
#193319 Har kallats "ollonet" sen jag gick skogsskola i början på 90-talet. Varför ollonet beror inte på
nåt "attribut". Vid insparken tyckte en i tvåan att fan du ser ju ut som ett jävla ollon. Så vart
det. På spanska är man El Olone :-?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).