Socialt (mer om oss)

Historien bakom ditt alias på skogsforum

150 inlägg 67691 visningar 45 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Blivande snickare  
#160829 Jaja de är 2000 talet, grannarna måste träffas på nätet :lol:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Volundsmed  
#161217 heter Johannes tycker om rottne, kommer ursprungligen från rottne så de blev naturlig :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Jamax  
#171341 Satt och funderade, som de flesta gör, på vad man ska ha för alias.
Tittade till i sängen där en av katterna låg och sov. Namnet på katten är Jamax och..., ja, det fick bli det då...

Funkar ganska bra på nätet i övrigt oxå.

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

jan larsson  
#171362 den dag jag glömmer detta alias. ja då är jag nog inte i behov av det.

då är det värre med lösenord(nr). eller alla dessa inloggningsuppgifter som man blivit tilldelad för behörighet till vissa sidor.
BankID e-legitimation har rationaliserat åtkomsten till många viktiga sidor.

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Logmamedåkare  
#174264 Ja, farsan körde Logma och är man 8-9 år...det var häftigt som tusan att åka med i en enormt stor maskin. Det var ett litet äventyr var gång man följde med, choklad och smörgås i ryggsäcken.
Så man var ju en liten Logma-medåkare.

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

blixxxt  
#174274 Heter Blixt i efternamn och gjorde ett konto som blixt först. Glömde lösenord. Gjorde nytt med tre x istället :wink:
Hmm nu verkar "blixt" vara ledigt... aja nu har man vant sig 8)

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

molnia  
#174299 Skulle skriva något med T9 på mobilen för länge sedan. Minns inte vad jag skulle skriva. Men T9 föreslog efter mitt knappande ; molnia Jag blev väldigt förvånad över att det ens fanns med som förslag.
Så när man långt senare skulle skaffa sig ett nick kom jag lustigt nog tänka på det T9 hade föreslagit långt tidigare.

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

ned  
#174359 Initialerna.

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Byfånen  
#174375 Gillar man åka moped i vuxen ålder, prata med hönor och syns allt för ofta på små traktorer så är namnet klart.

/Leg. Byfåne

Användarvisningsbild

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

totte  
#174401
Byfånen skrev:Gillar man åka moped i vuxen ålder, prata med hönor och syns allt för ofta på små traktorer så är namnet klart.

/Leg. Byfåne


Underbart! :grin: :grin: :grin: Har inga hönor själv och ingen moped (än).

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Blivande snickare  
#174411 Du har ju 2CV tracen totte :grin:

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

mrvimek  
#174448 hadet förut terri+ skog men glömde bort lösenordet de var för man hade terri o skog så de var givet o nu är man ägare av vimek så vi få se hur bätter eller sämre den är mot terri :)

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

Blivande snickare  
#174459 Ni som glömmer lösenorden, varför klickar ni inte på "Glömt lösenordet?" där som man loggar in?

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

alias  
#174469 Varför blev det Alias som alias?

Visste inte vilket ansikte jag ville visa upp på nätet, är ju lätt att välja något användarnamn på måfå, som man sedan ångrar.

Funderade på att välja Janus (guden med flera ansikten om jag inte missminner mig), men det lät väldigt öststatsklingande, så då fick det bli Alias som kändes mer neutralt.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Historien bakom ditt alias på skogsforum

blixxxt  
#174473
Blivande snickare skrev:Ni som glömmer lösenorden, varför klickar ni inte på "Glömt lösenordet?" där som man loggar in?


Därför att jag inte orkade :wink: Gick snabbare att göra nytt samt var osäker på vilken mail jag hade angett första gången.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).