Socialt (mer om oss)

Guldet är hemma

19 inlägg 8898 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Guldet är hemma

halvproffs  
#171839 Ja den slogan som Brynäs haft den här säsongen har varit; Guldet ska hem. Rookietränaren i elitsammanhang, Tommy Jonsson sa vid upptakten i höstas när journalisterna frågade efter målsättning; Guld svarade Tommy, kaxigt tyckte nog många.

Själv är jag väl ingen jättefantast av hockey men det är självklart roligt när laget man håller på vinner. Vinnarskallarna har ju varit Niklas Svedberg som överglänste Hedesundagrabben Jocke Eriksson i målet. Dessutom hade inte Skellefteå någon motsvarighet till Jacob Silverberg. Vilken rökare vid första målet!

Och dom kommer tydligen att fortsätta på den inslagna vägen att satsa på juniorer iställer för att köpa in halvdana utlänningar som dom gjorde förr.

Brynäs fyller ju även 100 år i år så jag har väntat lite med den inlagan tills dom tog guldet och detta är min 1000-e inlägg. Har varit en rolig och berikande tid och kanske har man delat ut nått råd som blivit användbart. Och ett stort grattis till Fredrik för det här Forumet som prisats av kungligheter.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Guldet är hemma

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171848 Gratulerar till guldet även om det satt hårt inne. Hade AIK gått till final vete tusan om vi inte snuvat er på guldet. :mrgreen: Men det passade ju bra för dig som firar både 100 år och tusen inlägg. Vad är då nästa steg efter huggarmästare? :???:

Avatar Fallback

Re: Guldet är hemma

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171851 Och dom kommer tydligen att fortsätta på den inslagna vägen att satsa på juniorer iställer för att köpa in halvdana utlänningar som dom gjorde förr.skrev Ifq

Grattis till SM min dotter blir glad i alla fall,satsa ungt lönar sig i längden.

Användarvisningsbild

Re: Guldet är hemma

halvproffs  
#171857 Det är bara att hoppas att det kan bli Leksand sen nån gång i final som det var "på den gamla goda tiden" :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Guldet är hemma

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171863
backman skrev:Och dom kommer tydligen att fortsätta på den inslagna vägen att satsa på juniorer iställer för att köpa in halvdana utlänningar som dom gjorde förr.skrev Ifq
.


Ja, det är väl så Brynäs också gjort, satsat ungt och kunnat behålla talangerna. Att köpa in dyra etablerade spelare som ex.vis LHC gör straffar sig nog i längden. Jag håller med Halvproffs och ser fram emot att se Leksand i elitserien igen. Hoppas bara att också Björklöven kommer tillbaka.

Avatar Fallback

Re: Guldet är hemma

dexter  
#171866 Äsch, detta va bara en engånsförtelse! Färjestad kommer piska alla nästa år!

Användarvisningsbild

Re: Guldet är hemma

totte  
#171868 Finns det nån som kan tro på ett lag, vars supporters emigrerar till Australien? =))

Användarvisningsbild

Re: Guldet är hemma

bodaedet  
#171929 Bara ett bevis på att Färjestad har suppoters över hela världen :grin: Grattis till SM guldet de var grymt bra, Färjestad åkte ju ut mot Brynäs så nu borde väl de vara näst bäst.....

Användarvisningsbild

Re: Guldet är hemma

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171933
lfq skrev:Gratulerar till guldet även om det satt hårt inne. Hade AIK gått till final vete tusan om vi inte snuvat er på guldet. :mrgreen: Men det passade ju bra för dig som firar både 100 år och tusen inlägg. Vad är då nästa steg efter huggarmästare? :???:



Menar du SOLNA AIK ??? :grin:

Användarvisningsbild

Re: Guldet är hemma

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171963
The Boxer skrev:
lfq skrev:Gratulerar till guldet även om det satt hårt inne. Hade AIK gått till final vete tusan om vi inte snuvat er på guldet. :mrgreen: Men det passade ju bra för dig som firar både 100 år och tusen inlägg. Vad är då nästa steg efter huggarmästare? :???:



Menar du SOLNA AIK ??? :grin:


Men Brynäs mötte ju AIK i final, Skellefteå AIK alltså :grin:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Guldet är hemma

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171964 Se även viewtopic.php?f=79&t=3258&start=1056
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Guldet är hemma

ananders  
#171968 Guldet är inte hemma som du påstår i rubriken, det är bara utlånat av Färjestad BK. :sad:

Njut så länge ni har det för nästa säsong ska det hem till Karlstad. 8)

Avatar Fallback

Re: Guldet är hemma

4WD  
#172009 ?
Senast redigerad av 4WD tor 07 jun 2012, 16:38, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Guldet är hemma

Nolltax AB  
#172012 vilken sport syftar ämnet på...?

Användarvisningsbild

Re: Guldet är hemma

ananders  
#172054
Nolltax AB skrev:vilken sport syftar ämnet på...?


Ishockey

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).