Traktorn i skogen

Valmet 205 i skogen

21 inlägg 20524 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valmet 205 i skogen

Berg 33  
#171039 Mins inte riktigt va det kostade, är inte så jätte svårt att montera själv finns färdiga kitt.
Utan ramstyrning så blir det väldigt bökigt, under lättar mycket

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valmet 205 i skogen

Simon.M  
#171159 Ringde till staffans maskin o frågade om priset för ett utag till ramstyrningen ungefär 1500 i delar o 1500 i arbete så runt 3000 kr skulle det gå på blev någon sorts strömbrytare man vred på och körde ramstyrningen med spaken till gripen sa han.Är det så du har det med ?? angående årsmodelen på traktorn var det en 91a Inte vart o kikat på den än men firman håller den ått mig skulle vara väldigt bra skick tydligen men man vet ju inte med säljare :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 205 i skogen

Berg 33  
#171269 Har monterat ett extra paket så jag har fyra uttag och två spakar inne i traktorn, spaken till ramstyrningen är fjäderbelastad,
Har även monterat en såkallad kil i bakrutan, plaseringen på hydraulpakete blir bättre då

Avatar Fallback

Re: Valmet 205 i skogen

Simon.M  
#171273 Ok låter bra var rätt smala däck på traktorn fick bilder på den antagligen orginaldäcken går det att byta till bredare med samma fälg eller måsta man köpa fälgar med o vad kostar ett par bak däck ingen pejl på detta med traktor då jag inte tidigar ägt någon som ni kanske märker vet inte storleken på dom

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 205 i skogen

Skogstomte  
#171619 Om det nu bara är ett enda hydrauluttag så brukar det gå att eftermontera. Jag hoppas och tror att det redan sitter två uttag. Kolla original men de brukar kosta. Alternativet är ju att kolla på traktorskrotar. Den där tattarlösningen att köra genom gripspaken hade jag inte nöjt mig med. Man kör ju styret när man sitter vänd framåt i första hand, bäst då att använda spaken till höger om stolen.

Avatar Fallback

Re: Valmet 205 i skogen

Simon.M  
#171718 Får forska vidare med det här med hydraulutaget får hoppas verkstan där den säljs kan fixa det. så kanske man kan förhandla med det i priset :) hur är markfrgången på den jämfört med 405 och 305 är det samma??? 425 mm är det på 205 enligt en lista jag titta på

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).