Skojigt/Galet

Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

51 inlägg 19492 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

dexter  
#74329 hade köpt mig en gård, ett par hundra hektar, bil å annat gott lyx! sen hade ja köpt mig skördare! fan vilken dröm! hehe

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74333
SRG_Pendo_Master skrev:vara extremt fetare o drygare Nivea mot arbetsförmedlingen


Inte bara arbetsförmedlingen för då blir man väl anmäld till Diskriminerings ombudspersonen (kan väl inte vara mannen det blir ju diskriminering av kvinnor) det finns många offentliga pseudo verksamheter som skulle behöva en omgång... 😈

Kanske man blir helknäpp och ännu värre rättshaverist än man är ? 8-}

Hyra in en snickare på ett år till att börja med, men inte anställa man vill ju göra rot avdrag "om det ska gå i hop..."

Senkan man ju gå över från heltids jobb till "ring & spring" för man måste ju ha in nån krona när allt är så dyrt nu för tiden $-)

Kort sagt utveckla sin excentrisitet och odräglighet :-B

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

dexter  
#74341
The Boxer skrev:
SRG_Pendo_Master skrev:vara extremt fetare o drygare Nivea mot arbetsförmedlingen


Inte bara arbetsförmedlingen för då blir man väl anmäld till Diskriminerings ombudspersonen (kan väl inte vara mannen det blir ju diskriminering av kvinnor) det finns många offentliga pseudo verksamheter som skulle behöva en omgång... 😈

Kanske man blir helknäpp och ännu värre rättshaverist än man är ? 8-}

Hyra in en snickare på ett år till att börja med, men inte anställa man vill ju göra rot avdrag "om det ska gå i hop..."

Senkan man ju gå över från heltids jobb till "ring & spring" för man måste ju ha in nån krona när allt är så dyrt nu för tiden $-)

Kort sagt utveckla sin excentrisitet och odräglighet :-B


1.8miljader.. ..ingen anledning till att spara ;D men vafan ja hade också gått på den "billiga stigen" hehe

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Torparn79  
#74345 man hade väl förmodligen lekt bort åtskilliga miljoner på "onödiga" saker..
bilar, maskiner, verkstad osv..

sen skulle jag göra anonyma insättningar på kompisar som verkligen betyder eller har betytt något för mig under åren..

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74666 För några år sedan funderade jag och ett antal arbetskamrater (alla ägare av Saab 9-5!) på att satsa på något amerikanskt lotto och vinna massa pengar. Då skulle vi köpa ut Saab från GM och sedan lägga ner bolaget för att de tillverkar bilar med så bedrövligt dålig kvalité numera. Nu verkar ju inte detta behövas utan Saab verkar klara av att lägga ner sig själva :!:

Således så kanske man istället skulle satsa på att köpa upp Delicato och sedan lägga ner det bolaget, det vore en välgärning för svensk konditorikultur och konditorikvalité :smile:

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Scoutman  
#74675 1. Betala av huslånen till mig & mina bröder
2. Rejält öka barnens sparkonto
3. Skänka pengar till något välgörande (stor summa).
4.Köpa ett skogs-hemman.
5. Anställa 1-2 händiga snickare i minst 5 år för att expandera ranchen (& broder bonde skulle få bygga "klart" alla ranchprojekt).
6. Kanske viktigast, ge frun pengar eller det hon allra mest önskar sig (mest för husfriden)
7. Gå ner i arbetstid eller ta 1 eller några sabbatsår från jobbet.

Ska inte lämna in på ålderns höst med banken full av pengar, jag ska använda mina eller ge dem till mina barn.
Förmodligen dör man fattig med en halvtaskig kåk för barnen att ärva.

Men pengar är inte allt & inte viktigast.

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171206 Råkade se den här tråden igen...

För vilka skulle ni tala om att ni vunnit 1.8 miljarder? Alla ni kände? Hela släkten? Bara mor och far och syskon?

Jag skulle noga anställa en dräng eller två, som kunde hålla mig sällskap när jag gjorde om hela min skog till en fin trådgård, med stenlagd brukningsvägar, snickrat till gården och byggt en nytt hussådär lite lagom vräkigt. Köpt till lite av granngårdarna, så att det blev välarronderat.

Alternativ så tar man och köper ett färdigt slott med några tusen hektar, men är det kul egentligen? Måste vara roligare att göra fint där man står.

Givetvis skulle jag ha lite djur, och någon dräng till där. En piga för att städa lite vore ju inte dumt!


Eller total handlingsförlamning! :-)

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

alias  
#171244 Bli jävligt förvånad med tanke på att jag aldrig köper lotter!

Tala om det för någon?

Nä, de kunde gott få undra lite vad man höll på med.


Personligen skulle jag nog följa Mark Twains råd nedan.


MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

350  
#171258 Skaffa oljepanna :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

UmeLasse  
#171275 Kliva rakt in på kontoret, säga upp mej på studs och ge "chefen" en uppläxning av guds nåde!

Nej allvarligt talat, jag hade betalt av lånen och tagit med familjen på kryssning i Karibien. En och annan ny bil hade det nog också blivit...
Men kanske hade man ändå läxat upp den där låtsaschefen...

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Cruiser_no1  
#171292 många pratar om skog, verkstad, maskiner etc etc. Detta scenario hade jag nog sett om jag vunnit cirkasisådär 50-100 miljoner, då kan man göra dom grejorna med maskiner o verkstad. Men har man då 1.8 miljarder, en bra utrustad verkstad bygger du för ca 20 miljoner och skog kan man köpa mycket för 80 miljoner. Efter det så är det 1 700 miljoner kvar!!!

Men det jag hade gjort efter mina "inköp" med bilar, nytt hus(herrgård!!) och mark och nära o käras lån och skulder, och smågrejor som ATV o sånt, det hade nog varit och gått in som investerare i företag på orten för att säkra välfärden i hemmabyn!! ge de mer pengar=högre löner ut!!

Det är ju inge kul om man har massa leksaker när ingen annan kan leka med en!!!

Kanske tom betalar av maskinlånen för entreprenörer som hjälpt en i dåliga tider...

Fan.... 1.8 miljarder är mycket pengar.... typ 450 st(!!!) JD 1270E....

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

totte  
#171300 Pensionera mig nu till sommarn. Sen får man fundera på nåt lämpligt ändamål för pengarna. Liten risk, spelar aldrig på nånting.

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

loppan  
#171312 Skulle skaffa mig en ny madrass så att jag fick plats med dom..... :D

Användarvisningsbild

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172137 Köpa skog och maskiner :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad skulle du göra om du vann 1,8 miljader kronor?

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172177 Bygga ett hus att ställa i ordning för visning av mina veteransågar och annat som rör skogsbruket till köpa in några fler sågar Eventuellt byta bort min Volvo 245 1990års modell
Då kunde jag gå där och dricka cola light prata med trevligt folk och njuta på slutspurten.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).