Länkar

Bai Bang Pappersbruk 30 Årsjubileum

5 inlägg 11357 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bai Bang Pappersbruk 30 Årsjubileum

ZipMan  
#171129 Bai Bang Pappersbruk firar 30 Årsjubileum 1982 - 2012
Resebyrån TravelBase ordnar en Gruppresa för att delta i firandet i Bai Bang 26 November 2012

Läs mer om resan på deras hemsida.

Gruppresa till Bai Bang


Senast redigerad av ZipMan mån 16 apr 2012, 14:12, redigerad totalt 2 gånger.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bai Bang Pappersbruk 30 Årsjubileum

Skogstomte  
#171131 Om ni precis som jag inte vet vad Bai Bang är (för ung :lol: ) så kolla här, längst ned på sidan finns det med. Tydligen Sveriges dyraste biståndsprojekt någonsin :shock:

http://www.sida.se/OmVarlden/Varlden/Analys/Det-nya-bistandet/De-basta-och-samsta-bistandsprojekten/

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bai_Bang

Avatar Fallback

Re: Bai Bang Pappersbruk 30 Årsjubileum

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171135 Bai Bang?! Hur har NÅGON kunnat missa detta. Stålverk 80 släng dig i väggen! :D

Användarvisningsbild

Re: Bai Bang Pappersbruk 30 Årsjubileum

halvproffs  
#171143 Der var nog många som skodde sig på detta pappersbruk så som det ofta blir med biståndsmedel tyvärr.

Avatar Fallback

Re: Bai Bang Pappersbruk 30 Årsjubileum

ZipMan  
#171149 Biståndsprojektet i Bai Bang var ett dyrt projekt. Mycket beroende på att svensk personal behövdes under en längre tid än planerat för att sköta driften och underhållet. Detta löstes med att man byggde en yrkesskola som kontinuerligt förser bruket med kompetent personal.

Idag producerar Bai Bang paper dubbelt så mycket som planerat och har bidragit till att regionen utvecklats och att människorna som bor där fått bättre levnadsvillkor.

Läs mer på Dagens Nyheters artikel Publicerad 2012-04-02

Bai Bang hjälpte miljoner fattiga

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).