Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Kawasaki KVF650 4x4 ATV

11 inlägg 13487 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kawasaki KVF650 4x4 ATV

mrhakan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#170031 någon som har en Kawasaki KVF650 4x4 fyrhjuling eller har testat en?
vad har kawasaki för kvalitet på sina grejor? går dom att jämnföra med t.ex yamaha, polaris och honda??



   TS
Användarvisningsbild

Re: Kawasaki KVF650 4x4 ATV

halvproffs  
#170071 Min Stockholmske sommargranne har en och den har dom misshandlat rejält sen han köpte den ny och den bara går trots vurpor mm. Provkörde den tidigare och jag tyckte den gick fint, utan skrammel osv.

Avatar Fallback

Re: Kawasaki KVF650 4x4 ATV

mrhakan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#170117 det är då kanske inget att vara orolig för att köpa å vara rädd att den måste stå på verkstad för jämnan?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kawasaki KVF650 4x4 ATV

halvproffs  
#170132 Nej det är nog ingen fara.

Avatar Fallback

Re: Kawasaki KVF650 4x4 ATV

Svingen  
#170415 Kawasaki har väl ingen centrifugalkoppling utan använder variatorremmen som koppling lika som Polaris har. Detta ger ju mer slitage på variatorremmen som har en tempvarningslampa i displayen vid hastighetsmätaren som varnar för varmgång i remmen. Yamaha har ett annat system med ständigt roterande rem som kopplas in med en oljekyld centrifugalkoppling, detta anses som driftsäkrare och gör rembyten sällsynta.


mvh svingen

Användarvisningsbild

Re: Kawasaki KVF650 4x4 ATV

halvproffs  
#170436 Det är möjligt att det är så men jag har kört en hel del i skogen med min gamla Polaris 450-06 och vid senaste servicen kollade dom remmen och det var knappt mätbart slitage

Avatar Fallback

Re: Kawasaki KVF650 4x4 ATV

mrhakan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#170447 kawasaki och polarisen är igentligen sämre dragare att dra tungt med då om man ska ha dom till det än de övriga "märkes" maskinerna?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kawasaki KVF650 4x4 ATV

halvproffs  
#170448 Varför det?

Avatar Fallback

Re: Kawasaki KVF650 4x4 ATV

mrhakan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#170454 för att de förmodligen är större risk att man bränner remmen om de inte är någon kylning skulle jag tro om man dra tungt rätta mig om jag har fel :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Kawasaki KVF650 4x4 ATV

Sune_  
#170490 Tror knappast det är vid skogskörning man bränner remmen utan snarare vid nöjeskörning i närmaste lerhål.
Farsans gamla fyrhjuling (polaris 350) gick hårt i skogen i nästan 15 års tid och den bytte vi rem på 2 gånger, så remmen är nog knappast det första man ska oroa sig för.

Sen ser ja nog ändå helst att det faktiskt är remmen som ger upp först, i princip allt annat i drivlinan är ju betydligt dyrare.

Avatar Fallback

Re: Kawasaki KVF650 4x4 ATV

Frosten86  
#175044 kawwan har rätt klena drivlina , det är rätt vanligt att framdiffen går verkar det som. remmarna går i princip aldrig på en ATV

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).