Motorsåg och handhållet

Husqvarna 444 SG

52 inlägg 34593 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 444 SG

Xhail  
#167481 hmm okej, det kan inte ha kommit in där när jag skruvat ner den? eller efter för många start försök utan start?

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG

totte  
#167485 Jodå, det är inte så ovanligt att man får in en massa soppa i vevhuset när man förgäves försöker starta. Det kan också betyda att nålventilen i förgasaren inte är tät, eller att hävarmen som lyfter ventilen är för mycket uppvinklad.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 444 SG

Xhail  
#167686 jao, nu har jag gjort allt känns det som. antingen får den inte tillräcklig gnista (när jag kollar gnistan är det en rätt stor blå/vit gnista.
är det inte det så är det väll fel på den bränsle nålen eller hävarmen som ni pratar om. hävarmen ser ut att vara sned sliten och nålen ser ut som och känns som att den spetsiga delen är gjord av gummi och den är röd färgad.

jag testade efter att jag plockat ner den och rengjort kolven, cylindern, förgasaren och allt annat som va smutsigt. körde i startgas igenom luftfiltret ner i förgasaren... samma sak, blir sur. testade ett varmkört stift från en annan såg, samma resultat. iofs så va den redan sur när jag testade det varma stiftet. försökte bara lufta cylindern genom att dra runt den några gånger utan stift först. hur får man föresten bort bensinen i vevhuset utan att ta bort cylindern?

jag funderar nu på att köpa en fungerande 444 och testa spolen från den, funkar inte det tar jag och testar förgasaren från den.

kom föresten på att när jag hade haft borta h och l skruvarna så skruvade jag in dom tills det kändes som stopp och sen ut ett helt varv. kan jag ha dragit in dom för långt och skadat något, kan det göra så den inte startar?

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 444 SG

Xhail  
#168973 tänkte bara säga att jag har fått igång den nu, det var tändspolen. även om den gav gnista så va gnistan för dålig helt enkelt...

tack för all hjälp!

Mvh Peter

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG

viktor meck  
#168974 kul att höra :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG

totte  
#168994 Trevligt! :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 444 SG

Xhail  
#169088 den ligger ute på tradera nu om någon är intreserad... :-)

http://www.tradera.com/motorsag-husqvar ... _153107377

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 444 SG

Xhail  
#169345 är det orimligt att ta 900:- för en sån?
jag la ut en husqvarna 44 och en sthil 020av också för 350:-

är det lämpliga startbud eller är det dröm siffror? (såg att någon skrev säljes en raket för 3000:- och ett svar att du ska vara glad om du får 300-500)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169381 Priser är svårt. Inte möjligt o säga med säkerhet vad som är rätt o fel.
Fråga om bud eller sälj på tradera så får du reda på vad folk vill ge.

Sågar som är 30+ har lite tappat vad titel de haft, även om de kan funka bra till lite vad som.
Proffs såg är inte det om det är krångligt o få fram grejer.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 444 SG

Xhail  
#169385 okej, jag har dom på tradera. får helt enkelt se om jag får några bud... :-)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG

viktor meck  
#169390 Stihlen du har på tradera. har den kastskydd? Är intesserad i så fall

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169398 Det är ett sätt o se det.
Lägga ut såg o hoppas nån håller med att det priset är bra.
Annars är du välkommen i sågsamlar skaran!

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 444 SG

Xhail  
#169458 hehe jo jag har ju några nu :-)

1 husqvarna 444sg, 2 husqvarna 44 practica, 2 sthil 020av, 2 partner 360, 1 partner 500, 1 partner 351. sen 3 trimmers och 2 röj sågar... :-)
Jag har köpt dom när dom inte funkar och lagat upp förutom 44orna och 020, dom startade redan.

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 444 SG

Xhail  
#169459 kan vara så att det är kastskydd på den andra 020 jag har, ska kolla det... skickar pm om det är det

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG

viktor meck  
#169472 Tackar för det :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).