Servicebyggnader

Pannrum/Verkstad

7 inlägg 12619 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Pannrum/Verkstad

Skogstinsen  
#168997 Förra sommaren fixade jag till allt under arbete och plattan. Nu för 2 veckor sen så ställde vi upp väggarna. Måttet på bygget är 6.5m brett och 8m djupt. Porten är en Torverk på 4m bred och 3.2m hög. Kostade på med Tanums fönster så det matchar mitt hus. :grin:

Lägger upp lite bilder.

Bilderna blev i fel ordning men det får kvitta, ni ser i alla fall hur det ser ut.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Pannrum/Verkstad

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169005 Fint bygge!

Verkar lyxigt att lägga in golvvärme i ett pannrum!
Det brukar ju hålla sig ordentligt varmt ändå!

Vesslan

Avatar Fallback

Re: Pannrum/Verkstad

Skogstinsen  
#169008 Det kommer även att användas som verkstad, kan vara skönt att ha ett varmt golv om man ska skruva på bilen/traktor etc.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Pannrum/Verkstad

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169013 hörde en kille snacka om uppvärmning, han föresspråkade tank med mycket isolering.
han skickade med en varning, att det ibland kunde behövas ett element i pannrummet, för att tankarna var så välisolerade...
Men visst låter det tokigt med golvvärme i ett pannrum...
Däremot i en verksstaad låter det trevligt.

Avatar Fallback

Re: Pannrum/Verkstad

Skogstinsen  
#169097 Ja det är bättre att ha än att önska sig. Sämre att bila upp golvet om man inte hade lagt in golvvärme.

Ja vet att i min fars pannrum så hade han oisolerade rör som värme källa. För värmen från dagens tankar är nästan obefintlig.

Sen kostnaden för att lägga in slingor är liten. Allt som allt så blir det runt 10 000:- med slingor, fördelare för 2 slingor, och lite rör dragning inne på väggen i pannrummet, även lite extra mark isolering i plattan. Då är detta till 50m2.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Pannrum/Verkstad

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169101 Finemang

Avatar Fallback

Re: Pannrum/Verkstad

superdave  
#169144 klart grabben ska ha slingor

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).