Skördare

Ny gallringsskördare från Nisula!!

22 inlägg 14217 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ny gallringsskördare från Nisula!!

finskpinne  
#167935
stegmaster skrev:
finskpinne skrev: Nej jag är nog glad att jag har Cobran som krafsar sig fram med 8 hjul, där den inte tar sig fram behöver man inte bruka skog...


Så det tror du? "welcome to my world" :wink:
Tror inte ens du skulle kommit så nära at du ens såg träden, då nästan alla väger begränsas til max 250cm bredd, årsakat av gamla stenhagar och hushörn.
Sen er det ju ofta så brant och fjelligt at en get skulle bli avis. :wink:
Fällningen får man göra manuelt, men någon skotare behövs inte, för tyndgkraften tar sig (delvis) av transporten til avlägget. :lol:
Helsningen kommer från västra Norge. 8)


Haha, du har nog rätt i det du säger. Men jag räknar det som ni håller på med där till en helt egen klass!! :grin: Man kan ju inte räkna det som "normalt" skogsbruk. Eller klart det är normalt för er men dagens skogsmaskiner är ju inte byggda för såna förhålllanden.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny gallringsskördare från Nisula!!

Mäki  
#167983 I Norge skulle ni behöva någon typ som denna.


Bild

Avatar Fallback

Re: Ny gallringsskördare från Nisula!!

Jonas_brunström  
#168001
Blivande snickare skrev:Hahaha, världen är liten i bland, jag bor i Tenala :lol:

Har int hört ditt namn förr, vem kör du för, vilket bolag?



Egenföretagare kör åt reviret.
haha jaaa bor i trollböle så världen är faktiskt liten :grin:

Avatar Fallback

Re: Ny gallringsskördare från Nisula!!

Blivande snickare  
#168014 :lol: Nänu :lol: , farsan kör åt nyved. Vad har du för maskin, kör du gallringar?

Avatar Fallback

Re: Ny gallringsskördare från Nisula!!

Jonas_brunström  
#168359
Blivande snickare skrev::lol: Nänu :lol: , farsan kör åt nyved. Vad har du för maskin, kör du gallringar?


Okej jaa hadde en 1070 745 men bytte för en vecka sen mot 1270 H414 Kör ganska varierande skogar men gallringar i huvudsak. ibland kan de ju komma en liten yta nu och då förstås.

Användarvisningsbild

Re: Ny gallringsskördare från Nisula!!

Jonte86  
#179006 Jahaa.. se plötsligt finns halva västnyland här :P

Hej Jonas! :D

Avatar Fallback

Re: Ny gallringsskördare från Nisula!!

Blivande snickare  
#179056
Jonte86 skrev:Jahaa.. se plötsligt finns halva västnyland här :P

:lol: :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).