Arbetskläder för skogen

Peltor radiokåpor

57 inlägg 38410 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Peltor radiokåpor

Robertberg  
#87578 Ett stabilt tips till er som vill ha era radiolurar i skogen:

Lossa inredningen i hjälmen så du kan trä in dina hörselskydd med bygel mellan hjälmen och hjälmens inredning!
Kan fixa bilder om min förklaring är för luddig :)

Har gjort såhär i bygghjälmen och tycker det fungerar tillfredsställande, men inte provat i skogen.
Borde även kunna vara en lösning för er med Husqvarnahjälmar som tycker att dess hörselskydd är underpresterande.

Avatar Fallback

Re: Peltor radiokåpor

Nonkan  
#87637
obantteg skrev:Ett stabilt tips till er som vill ha era radiolurar i skogen:

Lossa inredningen i hjälmen så du kan trä in dina hörselskydd med bygel mellan hjälmen och hjälmens inredning!
Kan fixa bilder om min förklaring är för luddig :)

Har gjort såhär i bygghjälmen och tycker det fungerar tillfredsställande, men inte provat i skogen.
Borde även kunna vara en lösning för er med Husqvarnahjälmar som tycker att dess hörselskydd är underpresterande.


Det låter smart men är riktigt farligt om olyckan är framme med fallande föremål från lite höjd. Lägger du något mellan själva inredningen och skalet så kommer ett slag på skalet fortplantas till bygeln och sedan till inredningen. Säkerhetsutrustning ska man inte experimentera med.

Avatar Fallback

Re: Peltor radiokåpor

Robertberg  
#87641 Tanken var ju god iaf...

Användarvisningsbild

Re: Peltor radiokåpor

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88049
obantteg skrev:Ett stabilt tips till er som vill ha era radiolurar i skogen:

Lossa inredningen i hjälmen så du kan trä in dina hörselskydd med bygel mellan hjälmen och hjälmens inredning!
Kan fixa bilder om min förklaring är för luddig :)

Har gjort såhär i bygghjälmen och tycker det fungerar tillfredsställande, men inte provat i skogen.
Borde även kunna vara en lösning för er med Husqvarnahjälmar som tycker att dess hörselskydd är underpresterande.



Ta bilder så får vi se.

Avatar Fallback

Re: Peltor radiokåpor

snubblaren  
#166047 Har ett par Peltor WS Alert med blåtand och jag undrar om någon vänlig själ kan ge mig något tips vad jag ska göra om man bara hör "telefonsamtal" ur en kåpa (radio omgivningsljud streama blåtandsmusik funkar klockrent).

Avatar Fallback

Re: Peltor radiokåpor

Naders  
#166053
snubblaren skrev:Har ett par Peltor WS Alert med blåtand och jag undrar om någon vänlig själ kan ge mig något tips vad jag ska göra om man bara hör "telefonsamtal" ur en kåpa (radio omgivningsljud streama blåtandsmusik funkar klockrent).

Hmmm...
Har själv inte råkat ut för detta så kan inte peka på felet direkt....
Men jag kan inte komma ihåg att det stod något om detta i bruksanvisningen.
Det är inte någon inställning på telefonen??
Spånar bara.....

Avatar Fallback

Re: Peltor radiokåpor

snubblaren  
#166086 Ja borde vara något med telefon testade olika och den ena gav stereo. Troligtvis så tror väl äldre lurar att det är en vanlig snäcka.

Användarvisningsbild

Re: Peltor radiokåpor

Jonnish 1710  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166126 Hur funkar era perltor ws alert ihop med iphone?? har hört att apple inte har den fräsigaste blåtanden

Användarvisningsbild

Re: Peltor radiokåpor

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166143
Jonnish 1710 skrev:Hur funkar era perltor ws alert ihop med iphone?? har hört att apple inte har den fräsigaste blåtanden



Jag har en 3GS och den funkar kanon ihop med ws alert! Röststyrningen är kanon!

V

Avatar Fallback

Re: Peltor radiokåpor

Naders  
#166208 Själv kör jag med en Android, en Sony-Ericsson Xperia Neo.
Funkar bra.

Avatar Fallback

Re: Peltor radiokåpor

skogstok88  
#169814 Hej jag har en samsung galaxy ace android den är kanon att snacka och lyssna på musik via blutoothe

Avatar Fallback

Re: Peltor radiokåpor

Rlin  
#169824 Har kört en hel del peltorkåpor med Iphone. Fungerar kanon, inga bekymmer alls.

Vet androidtelefoner det fungerar bra nog mycket sämre med..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).