Skogsmiljö och Trädlära

Plusträd - gul ring och siffror målade

20 inlägg 10465 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Plusträd - gul ring och siffror målade

skogsjournalist  
#165286 Tack för tipset, Pendomaster! Bilder är kul. Det vore ändå roligare att träffa ett plusträd i verkligheten ... Jag letar vidare. Är verkligen alla nedhuggna??

   TS
Avatar Fallback

Re: Plusträd - gul ring och siffror målade

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#165290 Det ska bli intressant att läsa din artikel och eventuellt hitta några av de plusträd som nämnts här. Jag försöker själv hitta plusträd och knycka några kottar vars frön jag själv drar upp.

Avatar Fallback

Re: Plusträd - gul ring och siffror målade

skogsjournalist  
#165296 Plocka kottar är ju tillåtet. Annars kan man alltid köpa frö från godkända frökällor ... Mer om det i min artikel så småningom.

   TS
Avatar Fallback

Re: Plusträd - gul ring och siffror målade

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#167359 Där jag kan tänka mig att det står något plussträd är vid Siljansfors försökspark numera Skogsmuseum Jag har inte träffat på något plussträd under mina 56år i skogen har även frågat andra veteraner tyvärr inget napp men Lycka till med jakten.

Avatar Fallback

Re: Plusträd - gul ring och siffror målade

skogsjournalist  
#167366 Tack för tipset i alla fall, backman. 56 år i skogen! Det imponerar! Ha det gott och hoppas du får möta våren snart.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).